اولین نگاه به «میدان نبرد ۴»؛ خود را برای نبردی تمام عیار اماده کنید
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : سه شنبه 18 تير 1392
نویسنده : داني

طبق اعلانات و تریلر های منتشر شده در گیمپلی «میدان نبرد ۴» چیز نو و جدیدی زیادی دیده نمی شود با این که اینبار شاهد گیمپلی سریع تر و هیجانی تر هستیم. اینطور که معلوم است بخش داستانی بازی پر از صحنه های سینمایی خواهد بود.

بخش چند نفره اصلی ترین هدف «میدان نبرد ۴» است و در اَن شکی نیست, بیشتر طرفداران سری «میدان نبرد» از بخش چند نفره بازی لذت بیشتری می برند, «دایس» اعلام کرده است شما به راحتی در بخش چنده نفره بازی غرق خواهید شد و ماه ها یا شاید سال ها با اَن سرگرم می شوید. همچنین برنامه «دایس» برای انتشار محتوای اضافه همانند «میدان نبرد ۳» است یعنی شما شاهد بسته های الحاقی زیادی خواهید بود که بخش چند نفره را گسترش می دهند. یکی از موارد جدید بازی اضافه شدن حالت ها و مود های گوناگون است تا به حال مود «فرمانده» توسط «دایس» تایید شده است. ما شاهد این مود در «میدان نبرد ۲۱۴۲» بودیم اما اینبار در «میدان نبرد ۴» نیز می توانیم از ان لذت ببریم, برای کسانی که اطلاعی از این مود ندارند باید بگویم که در حالت «فرمانده» شما یک زاویه دید از بالا خواهید داشت(همانند بازی های استراتژیک) و باید نیروهای خود را هدایت کنید, این مود طرفداران بسیاری دارد و سرگرم کننده است. ۴ کلاس همیشگی «مهندس», «گروه حمایت», ”Recon” و «حمله کننده» هسته اصلی بخش چند نفره را تشکیل می دهند.

از دیگر تغییرات بازی باید به دقیق تر شدن مینی نقشه و اضافه شدن درجه سلامت بازی که به ۱۰۰ قسمت تقسیم شده است اشاره شود. نکته دیگر این است در گیمپلی بخش داستانی و چند نفره بازی وسایل نقلیه زیادی وجود خواهد داشت که شما می توانید از اَن ها استفاده کنید. سلاح های جدیدی به بازی اضافه شده است که کارایی های مختلفی خواهند داشت. مخفی کاری نیز جزئی از بازی است و شما می توانید با حرکت در زیر اَب یا به روش های دیگر مخفیانه به هدف خود برسید.

گرافیک بازی تضمین شده است, مطابق تریلر ها و نمایش های بازی در GDC و E3 کیفیت گرافیکی بازی خارق العاده است تکستچر ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند, نورپردازی همانند گذشته بهترین بخش خروجی «فراست بایت ۳» می باشد و همچنین تخریب پذیری واقعی تر جلوه می کند. افکت های اَتش و اَب نیز چیزی کم ندارند البته می توان به گیاهان و درختان در بازی ای که سعی دارد در بخش گرافیک بهترین باشد خرده گرفت.

هوش مصنوعی در اخرین نسخه «مدال افتخار» که با «فراست بایت ۲» ساخته شده است یک افتضاح بود اما اینطور که معلوم است «میدان نبرد ۴» سعی دارد یکی از بهترین ها در این بخش باشد چرا که چیزی که در تریلر ها دیدیم واقعا شگفت اور بود و این هوش مصنوعی فقط مختص دشمنان شما نیست بلکه یاران شما نیز به اندازه کافی باهوش هستند که شما حس کنید در یک نبرد واقعی هستید!

یکی از موارد شگفتی ساز «میدان نبرد ۴» که البته به ورژن سوم موروگرافیکی «فراست بایت» مدیون است چهره های طراحی شده برای یاران و دشمنان شما است که واقعا زیبا و بی نقص کار شده اند.

در تریلر های منتشر شده مشکل باگ وجود داشته است و شاید دلیل اصلی به انجام نرسیدن پولیش نهایی بازی باشد تا موقع عرضه به احتمال زیاد این مشکلات حل خواهند شد.

از ان جایی که «میدان نبرد ۴» علاوه برای کنسول های نسل حاضر و رایانه های شخصی برای کنسول های نسل بعدی Xbox One و PS4 نیز عرضه می شود باید خاطر نشان شویم که تفاوت هایی بین نسخه نسل بعدی و نسخه نسل حاضری وجود خواهد داشت که بخش اعظم اَن به کیفیت گرافیکی و کلود گیمینگ مربوط می شود. ورژن نسل بعدی «میدان نبرد ۴» در رزولیشن ۱۰۸۰p اجرا خواهد شد. طبق شایعات اخیر «میدان نبرد ۴» از موس و کیبرد نیز حمایت می کند.

خیلی ها بر این باورند «میدان نبرد ۳» داستانی درگیر کننده نداشت و روایت داستان اَنچنان حماسی و زیبا نبود اما از شواهد پیداست در نسخه جدید شاهد یک بازی عاطفی تر و درگیر کننده تر خواهیم بود. داستان «میدان نبرد ۴» ادامه ای بر نسخه سوم نیست بلکه بازی در زوایای جدیدی از جنگ های کوچک قرار دارد. حال سال ۲۰۲۰ است و چندین کشور ابر قدرت همانند روسیه, چین و امریکا در نبردی قرار دارند, البته اینطور که از تریلر ها معلوم است بازی در کشور های مختلف سرتاسر دنیا مانند اذربایجان, باکو , شانگهای و … نیز جریان دارد. «دایس» اعلام کرده است در «میدان نبرد ۴» شاهد صحنه های عاطفی زیادی بین چهار شخصیت اصلی بازی که در کنار یکدگیر هستند خواهید بود. برای یک بازی شوتر نظامی نیازی به داستان پیچیده نداریم بیشتر نیاز به گیمپلی درست و حسابی و گرافیکی بی نظیر است به همین دلیل دایس به بخش داستانی بازی خیلی شاخ و برگ نداده و تمرکز خود را بر روی گیمپلی و گرافیک گذاشته است.

اطلاعات زیادی از بخش موسیقی بازی در دسترس نیست اما موسیقی بازی مطابق روند بازی ساخته شده است و به این دلیل که بازی روندی سریع و اکشن دارد موسیقی کاملا هیجان انگیز با ریتمی تند در نظر گرفته شده است. صداگذاری بر روی افکت های گوناگون انفجار و … بی نقص کار شده است.

نتیجه گیری:

«میدان نبرد ۴» با هدف تکامل گیمپلی بازی در بخش داستانی و پر و بال دادن به بخش چند نفره و پیچیده تر شدن داستان نسبت به نسخه های قبلی که همگی در بستر گرافیکی بی نظیر رخ می دهد در دست ساخت می باشد. امسال رقابتی دیدنی بین «ندای وظیفه: ارواح» و «میدان نبرد ۴» خواهیم دید, اینطور که از شواهد پیداست امسال گامی رو به رشد در سبک شوتر اول شخص خواهیم دید.

منبع:dbazinews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نقدبازي ها
برچسب‌ها: نقدوبررسی بازی های جدید
آخرین مطالب