دانلودبازیDead Space 3
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : پنج شنبه 6 تير 1392
نویسنده : داني

www.dlgames.ir

 

بازگشت قهرمان

داستان Dead Space 3, دقیقا بعد از پایان نسخه ی دوم آغاز می شود, مدتی بعد از فرار آیزاک کلارک و الی از Sprawl, فضاپیمای آنها بر روی یک سیاره ی یخ زده و برفی به نام Tau Volantis سقوط می کند و در هنگام سقوط با دو قسمت شدن سفینه, آیزاک و الی از هم جدا می شوند. در این بین آیزاک برسطح Tau Volantis از لاشه ی سفینه ی نابودشده اش جان سالم بدر می برد. اما او در پی اتفاقاتی با فرد دیگری به نام گروهبان جان کارور آشنا می شود, کارور که در حقیقت تنها بازمانده ی حمله ی نکروموف ها به سیاره ی Uxor است با آیزاک همراه می شود. اما آنها تنها نیستند زیرا علاوه بر نکروموف ها, گروه سومی نیز به نام Unitologyدر Tau Volantis حضور دارند و دلیل حضورشان نیز مربوط به این سیاره می شود, در واقع Tau Volantis منبع Marker ها و نکروموف ها می باشد و آنها نیز به همین دلیل و برای دستیابی به مارکر ها به این سیاره پا گذاشته اند و هرکسی که جلوی راهشان باشد نیز از بین خواهند برد. پس اکنون آیزاک همراه با کارور ماموریت دارند تا علاوه بر پیدا کردن الی, جلوی دستابی Unitologyها را به مارکر ها بگیرند.

اولین نقطه ی تضاد در وحشتناک بودن Dead Space 3, در همین داستان بازی یافت می شود, انسان هایی به نام Unitology که زیاد از آیزاک و همراهانش هم خوششان نمی آید, همراه با آیزاک بر روی سیاره حضور دارند , همین یک جمله به این معنی است که باید در مقابل انسان هایی قرار بگیریم که آنها نیز اسلحه دارند و به طرفمان تیراندازی می کنند, و ما نیز برای در امان ماندن , باید سنگر بگیریم , جای خالی دهیم و آنها را به رگبار ببندیم, البته این تنها یک حدس و گمان نیست, بلکه اینها حقیقت دارند و طی نمایش هایی که از بازی منتشر شده, آیزاک و کارور همانند بازی های شوتر, سنگر می گرفتند و به طرف دشمنان تیراندازی می کردند, آن طور که به نظر می رسد, چنین المان هایی از ژانر اکشن در بازی وجود خواهند داشت, اما تنها باید امیدوار بود که این انسان ها کمتر جلوی راه آیزاک قرار بگیرند تا ما هم کمتر شاهد سکانس های اکشن باشیم !

 

www.dlgames.ir

 

 

ترس اکشن !

بدون شک مهمترین بخشی که تمام نظرها را به خود جلب کرده است, مربوط به گیم پلی Dead Space 3 و تغییراتی می شود که آن را تحت شعاع قرار داده است. همان طور که می دانید و اگر یکی از دونسخه ی این فرنچایز را تجربه کرده باشید, می دانید که Dead Space یک عنوان ترسناک ناب بود, در آن می بایستید که برای بقا می جنگیدید, چیزی که این روزها در عناوین Survival horror گم شده است. به شکلی تمام المان های کلاسیک برای ایجاد ترس در آن یافت می شد, از پریدن ناگهانی هیولاها گرفته تا محدودیت در منابع و طراحی و پیاده سازی بسیاری از مکانیک های قالب این ژانر از جمله انتظار نداشتن , آرامش های قبل از طوفان و از همه مهمتر حفظ ترس تا پایان بازی, سکانس هایی به یادماندنی ای را خلق می کرد. اما نمایش هایی که تاکنون از نسخه ی سوم منتشر شده است, چیز دیگری می گویند, دیگر خبری از راه رو های تنگ و تاریک نیست, دیگر آن نکروموف های چندش آور در زمان تمام شدن محماتتان شما را محاصره نمی کردند. در واقع Dead Space ای که ما در E3 2012 دیدیم, بیشتر شبیه یک Gears of War بود, آیزاک بدون اینکه به فکر تمام شدن محماتش باشد, همه را به رگبار می بست, پشت اشیای مختلف سنگر می گرفت و جای خالی می داد. در این بین کارور نیز هست که کمکش کند, پس اگر یک مقایسه کوتاه بین جملات قبلی و فعلی بکنید, چشمتان به المان هایی خواهد خورد که متعلق به یک ژانر نیستند.

با اینکه تمام شواهد حاکی از این است که Dead Space 3 حداقل در زمینه ی ترساندن همانند قبل عمل نخواهد کرد,اما سازندگان چیز دیگری می گویند و تمام این حدس و گمان ها را رد کرده و عقیده دارند که نسخه ی سوم همانند قبل خونتان را منجمد خواهد کرد. هرچند که باز هم نمی توان خود را قانع کرد که ترساندن با توجه به این امان ها خیلی دور از ذهن است, اما باید اعتراف کرد که اگر سران Visceral موفق شوند که با وجود تمام اینها, دوباره عنوانی ترسناک را روانه ی بازار کنند, شاهکار خواهند کرد, هرچند که خیلی بعید به نظر می رسد !

 

www.dlgames.ir

 

 

در همان نمایش بازی در E32012 سازندگان مانور بسیاری بر روی حالت co-op و همکاری در بازی می دادند وحتی می گفتند که حالت co-op نسبت به بخش تک نفره دارای محتوای داستانی و گیم پلی بیشتری خواهد بود. طبق گفته ی سازندگان اگر بخش تک نفره را نیز انتخاب کنید, باز در قسمت هایی کارور در کنارتان خواهد بود, اما این موضوع همیشگی نیست, ناگفته نماند که در حالت co-op نیز شخصیت دوم می تواند در هر checkpoint به بازی اضافه شود و یا کنار رود. اما مشکل اینجاست که حالت co-op به شکلی مقایر با ایجاد ترس است, وقتی شما با دوستتان, قصد نابودی نکروموف ها را داشته باشید, مسلما ترس حاصله نصف خواهد شد, اما باز هم باید گفت که از حالا نمی توان,co-op را مشکلی برای ترسناک بودن Dead Space 3 دید ! زیرا ممکن است طراحان بازی همان طور که با المان های جذابشان عنوانی متفاوت را در ژانر ترس معرفی کردند, بتوانند ما را وقتی همراه با دوستمان نیز بازی می کنیم را بترسانند! اما این موضوع از آن چیز هایی است که تا تجربه نکنیم, غیر قابل باور است, این در حالی است که EA در E3 حالت co-op را با یک اکشن تمام عیار به تصویر کشید و همین مسئله است که نمی گذارد باور کنیم که co-op هم می شود, ترسناک باشد !اما همه چیز به سنگرگیری,co-op و منابع فراوان خلاصه نمی شود, بلکه سران Visceral خبر از مکانیک جدیدی در Dead Space 3 داده اند که به واقع تیر خلاصی است, به پیکر دنیای ترسناک این عنوان .این مکانیک درعنوانی که یکی از المان هایش کمبود محمات و اسلحه است, مربوط به سیستم اسلحه سازی می شود. شما می بایستید برای بقا در سیاره ی Tau Velantis بنابر نیازتان اسلحه های گوناگون را با هم ترکیب کنید, در حال حاضر مشخص نیست که تا چه حد توانایی دستکاری در اسلحه ها را دارید, اما آنطور که از عکس ها و نمایش های بازی بر می آید, این توانایی را خواهید داشت تا دو اسلحه را با هم ترکیب کنید, برای مثال می توانید یک اسلحه ی دور برد را با یک اسلحه ی کم برد ترکیب کنید و چهار اسلحه ی معمول در نسخه های قبل را تنها در دو اسلات حمل کنید و این موضوع می تواند از سوئیچ های متوالی بین اسلحها که به نوعی جز المان های ژانر ترس است , کم کند و به شما سرعت بیشتری در هنگام نبرد بدهد و در مقابل از استرس شما بکاهد !

دراین بین هنوز دو قدرت Kinesis و Stasis آیزاک را در نبرد ها و همچنین حل معماها همراهی خواهند کرد. همچنین حرکت در جاذبه ی صفر که به نوعی یکی از جذاب ترین کارها در تاریخ بازی های کامپیوتری بود با قدرت بیشتری در نسخه ی سوم وجود خواهد داشت و صد البته با توجه به اکشن شدن بازی می بایست که انتظار, سکانس های نفس گیری را با محوریت این موضوع بکشیم.

در نهایت, حداقل ازآن چیزی که از نمایش های بازی, تاکنون بازی منتشر شده است, اثری از هیچگونه ترس و وحشت, انتظار نداشتن از حضور هیولا و .. دیده نشده است و بیشتر شاهد گیم پلی ای سراسر اکشن به سبک سری Gears هستیم که خیلی هم جذاب و عالی کار شده است ! . تمام چیزی هایی که به بازی اضافه شده است درراستای اکشن شدن آن است, اما مشکل اینجاست که گیم پلی Dead Space باید بترساند و با ترساندن آدرنالین خونتان را بالا ببرد, نه با جای خالی دادن و به رگبار بستن غول های بزرگ و انسان های مسلح !.

 

www.dlgames.ir

 

 

کوچ نکروموف ها

برخلاف نسخه ی های قبلی که محیط های قالب را راه رو های تنگ و تاریک تشکیل می دادند, اتفاقات نسخه ی سوم برروی یک سیاره ی برفی اتفاق می افتد که محیط های وسیعی دارد و مثل روز روشن است !. این در حالی است که راه روهای تنگ و تاریک , یکی از المان های کلاسیک ژانر ترس است, که همان طور که می دانید در دو شماره ی قبلی به خوبی جواب داده بود. اما Visceral به نوعی مجبور بوده است که بنابر تغییراتی که در گیم پلی بازی داده است, طراحی محیط ها را نیز دستخوش تغییر کند. البته نا گفته نماند که سطح وسیع و روشن سیاره تمام محیط های DS3 را شامل نمی شود, بلکه غارها و راهرو های زیر زمینی و معادن نیز از جمله محیط هایی است که آیزاک در آنها حضور خواهد داشت. با اینکه تصور می شود, این نوع فضاسازی مخالف ترساندن است, اما نباید از هم اکنون بازی را محکوم کرد, شاید سران Visceral این توانایی را داشته باشند که ما را در میان کولاک و برف نیز بترساند, البته این در حالی است که سازندگان در مورد سوالی که در همین رابطه از آنها پرسیده شده است اینگونه پاسخ داده اند که در واقع تمام المان های این سیاره ترسناک هستند, تصور کنید که شما تنها در وسط قطب جنوب باشید, این موضوع اصلا ساده نخواهد بود, زیرا شما حتی نمی توانید چند قدمی خود را به دلیل کولاک ببینید, شما نمی توانید تشخیص دهید که از کجای برف و بوران هیولایی به طرف شما حمله ور می شود. طبق گفته ی سازندگان : اگر ما Tau Volantis را سیاره می نامیم به این معنی نیست که بازی فاقد محیط های بسته نیست. و در واقع همین جملات است که تا حدودی, به طرفدارن ترس در دو نسخه ی اول, امید می دهد که عنوان شان هنوزهم با چنین المان هایی, البته اگر سازندگانش بخواهند می تواند ترسناک شود.

 

www.dlgames.ir

 

 

از لحاظ گرافیکی Dead Space از همان نسخه ی اول فوق العاده بود, از کیفیت بافت ها گرفته تا انیمیشن های روان شخصیت ها و آن HUD ی خلاقانه همه و همه در خدمت گیم پلی ترسناک بازی بودند. نسخه ی سوم نیز همین رویه را پیش گرفته است, شاید در نگاه اول اختلاف چندانی بین نسخه ی قبلی و سوم در زمینه ی گرافیک نباشد, اما این مسئله مربوط به پسرفت شماره ی سوم نیست بلکه به کیفیت بالای نسخه های قبلی مربوط می شود. اما با نگاهی دقیق تر می توانید به کیفیت بالاتر گرافیک بازی از جمله بافت ها و افکت های کولاک و ذرات برف که به زیبایی هر چه تمامتر و پویا در محیط ها حرکت می کنند , پی ببرید. مدل سازی شخصیت ها و دشمنان نیزعالی است. همچنین موسیقی و صداگذاری که یکی از بهترین بخش های قسمت های قبل بود, در نسخه ی سوم نیز فوق العاده کار شده است.

در نهایت باید گفت که در ظاهر همه چیز نشان از اکشن شدن یک عنوان پرطرفدار ترسناک دارد و باید اعتراف کرد, شاهد یک عنوان اکشن زیبا و خوش ساخت نیز هستیم ! اما با اینکه سخت است, باور کنیم که Dead Space 3 می تواند ترسناک هم باشد, تنها باید صبر کنیم و ببینیم که آیا سران Visceral قصد دارند بعد دیگری از Dead Space را به ما نشان دهند و یا اینکه, آنها این توانایی و هنر را خواهند داشت تا ما را زیر هوای روشن, مکان های وسیع, اسلحه های پر و … بازهم بترسانند, و یا شاید هم آن روی سکه پدیدار شود, و شاهد یک Gears of War در قالب Dead Space باشیم !

 

توجه : تمامی قسمت ها 2 گیگابایتی هستن.

 

حجم کل : 12.3 GB

 

 


لینک دانلود مستقیم (پارت یک)       لینک دانلود مستقیم (پارت دوم)

 

     لینک دانلود مستقیم (پارت سوم)

لینک دانلود مستقیم (پارت چهارم)       لینک دانلود مستقیم (پارت پنجم)


لینک دانلود مستقیم (پارت ششم)        لینک دانلود مستقیم (پارت هفتم)

 

دانلود کرک

منبع:dlgames.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دانلود بازيدانلودبازي هاي جديدوقديم
برچسب‌ها: دانلودبازی های جدید
آخرین مطالب