مبارزان وطن : نقد بازی ایرانی مبارزه در خلیج عدن
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : جمعه 16 تير 1391
نویسنده : داني

داستان :


داستان بازی در رابطه با دزدان دریایی اهل سومالی است که باعث ناامنی در خلیج عدن شده اند و خسارات و کشتار بسیاری به کشتی های در حال عبور می رسانند .. طی این ناامنی ها یکی از کشتی های باری ایرانی توسط این دزدان ربوده می شود که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شناسایی مرکز فرماندهی این دزدان و به قصد دستگیری رهبرشان وارد عمل می شوند و شما نقش یکی از این سربازان ارتش را بر عهده دارید .. داستان بازی را نمی توان خوب جلوه داد اما موفق عمل کرده است و از کلیشه ای بودن فاصله گرفته  که این خود یکی از نکات مثبت بازی به شمار می آید ولی همچنان دارای نواقصی می باشد ..شما عملا هیچ چیزی از کاراکتری که کنترلش را در دست دارید نمی دانید همینطور دیگر شخصیت های بازی .. کل بازی به 4 یا 5 ساعت منتهی می شود و البته بستگی به نوع درجه سختی اتنخاب شده بازیباز دارد .. متاسفانه تنوع مراحل بازی زیاد خوب نیست و بعد از 2 ساعت خسته کننده می شود .

گزافیک و طراحی :


گرافیک بازی با موتور Unity ساخته شده است و به همین دلیل نباید انتظار گرافیکی قوی از بازی داشت اما به هر حال تیم سازنده تمام تلاش خود را کردند تا گرافیکی در حد راضی کننده عرضه کنند اما ای کاش بر روی طزاحی و انیمیشن های شخصیت ها بیش تر کار میشد  .. بافت ها زیاد خوب کار نشده اند و طراحی دشمنان و یاران خودی هم قابل قبول نیست اما حرکت صورتشان کمی خوب کار شده است .. طراحی محیط هم در حد راضی کننده است اما نه زیاد .. ولی مشکل اساسی در طراحی شخصیت های بازی . بی وزنی آن هاست .. مثلا در بازی و در مرحله قایق هنگامی که به دشمن شلیک می کنید دشمن دو سه متر پرتاب می شود و همچنین در بعضی از مواقع تیر به آن ها اصابت نمی کند که باعث تعجب می شود .. اما نکته مثبت این که نورپردازی بازی با دقت انجام گرفته و سایه زنی هم تا حدی خوب از آب در آمده .. بافت اسلحه ها هم جای کار زیادی دارد .. و در کل گرافیک این بازی را باید با بازی های نسل قبل مانند IGI مقایسه کرد اما از عنواین ناامید کننده ای مانند میر مهنا بهتر است .. مخصوصا طراحی آتش و آب خوب کار شده اند و در مواقع نزدیک شدن به آب قطرات آب صفحه را پر می کنند .. جلوه های ٱتش و دود هم در حد خوبی قرار دارند

گیم پلی :


گیم پلی بازی زیاد موفق نبوده و همان طور که در چند خط پیش گفته شده دشمنان دچار بی وزنی هستند و شلیک به آنها دردسر ساز است و انگار به دیوار شلیک می کنید تا دشمن .. سلاح های بازی اصلا تنوع خاصی ندارند و مخصوصا دشمنان که یا تیربار دارند یا کلاشینگف و اسلحه های شما هم به همین چند مورد ختم می شود و در کل بازی دارای 5 یا 6 نوع اسلحه بیشتر نیست .. هدف گیری دقیق و سریع دویدن که امروزه در هر بازی دیده می شود دیگر جای بحث ندارد اما در مراحلی از بازی حتی هدف گیری هم دچار مشکل می شود .. سختی و آسانی بازی کاملا دقیق کار شده اند و درجه سختی بازی واقعا مشکل آفرین است و به سرعت عمل بیشتری نیاز دارد .. معدود صحنه هایی که در بیش تر عناوین این سبک می بینیم مانند COD در بازی وجود دارند که کیفیتشان قابل قبول است و کمی به بازی هیجان می دهد .. هوش مصنوعی دشمنان عالی اما یاران ضعیف است به طوری که دشمنانتان فورا به شما شلیک می کنند اما یارانتان زمین و هوا و دیوار را به گلوله می بندند که این جای تاسف دارد .. گیم پلی بازی در حد متوسط است و زیاد انتظاری نباید داشت.. شلیک به آثار باستانی و افراد غیر نظامی خطا حساب می شود و باید بازی را از ذخیره قبل آغاز کنید که سیستم ذخیره هم کارش را به خوبی انجام می دهد .

موسیقی و صداگزاری :


موسیقی بازی هم گاهی پخش می شود و گاهی هم پخش نمی شود و ریتمی تند دارد .. موسیقی بازی بعضا تکراری است اما کیفیت خوبی دارد و هیجان بازی را دوبرابر کرده است .. نکته مثبت در صداگزاری شخصیت هاست که جای تحسین و تشکر از آمیتیس دارد . یاران شما به خوبی صحبت می کنند و از صداپیشگانی خوش صدا استفاده شده است و همچنین صداگزاری دشمنان بازی که به زبان منطقه خودشان (سومالی) صحبت می کنند هم راضی کننده است اما چیز زیادی ندارد جز گفتن بعضی از کلمات و فریاد زدن .. صدا اسلحه ها باز جای کار داشت و دارای صدایی ضعیف هستند .. بازی در بخش موسیقی و صداگزاری در حد متوسط عمل کرده است ..

در آخر :


 نمی توان گفت مبارزه در خلیج عدن بازی موفق و پیروزی است و در حد بسیار معمولی عمل کرده اما از عناوینی ایرانی در این سبک واقعا بهتر بوده است .. صنعت بازی سازی کشورمان در حال رشد است و ما باید از ان حمایت کنیم .. این بازی نمونه ای از رشادت های مردانی است که برای حفاظت از مملکتشان تا پای جان می ایستند .. خلیج فارس گواهی بر این حرف است ..


نمره کلی بازی را شما بگویید .. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






آخرین مطالب