تازه به دوران رسیده ها؛ نگاهی به برترین عناوین متولد شده در نسل هفتم
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391
نویسنده : داني

 Bioshock- Witcher

با عرضه شماره یک بایوشاک توانایی های کن لوین بر همگان آشکار شد. یک اثر خارق العاده با داستان وفضا سازی بینظیر. در هر دو شماره شما وارد سرزمینی به اسم رپچر می شوید که در زیر دریاها ساخته شده تا مکانی باشد برای کسانی که می خواهند خود را از دنیای پر از تاریکی وگناه بیرون آزاد سازند؛ اما اتفاقات این بهشت ساختگی را تبدیل به جهنمی بغض آلود کرده است. واقعا اولین و آخرین حرف را در این بازی فضا سازی میزند. بایوشاک اثریست تحسین شده میان منتقدین و محبوب و دوست داشتنی میان بازیباز ها. دوستداران آن هرگز رپچر, بیگ ددی, خواهر کوچیکه ها و… را فراموش نمی کنند.

ساخت بازی در سبک نقش آفرینی به شدت مشکل است و شاید به همین خاطر باشد که بازی هایی که در این سبک عرضه می شوند به شدت محدود هستند وخیلی از آنهایی هم که تولید می شوند نا امید کننده از آب در می آیند. اما استودیوی لهستانی CD Project RED با خلق ویچر استعداد خود را به اثبات رسانید وتوانست دل طرفداران RPG را شاد کند. نقطه ی اوج این بازی شماره ی دوم ویچر است که آن را می توان از مفاخر صنعت گیم نامید در این بازی همه چیز در اوج قرار دارد وروایتگر داستانی است بی نظیر بر اساس آثار آندره ساپکوسکی. بدون تردید سری ویچر در بین بهترین های نسل قرار دارد و ما را به آینده ی این ژانر امیدوار می سازد.

-  Dead Space

وقتی بازی هایی که خود از بنیانگذاران سبک وحشت هستند از اصالت horror گونه ی خود دور میشوند فضای مرده متولد می شود تا تپش های قلبتان را بالا برده وچهره ی خندانتان را با ترس آشنا کند. اغراق نیست اگر این بازی را به عنوان ترسناک ترین بازی نسل قلمداد کنیم. جذابیت این بازی فقط به ترس اور بودن آن نیست بلکه این بازی از هر لحاظ خوش میدرخشد از گرافیک وگیم پلی گرفته تا صداگذاری خارق العاده و فضا سازی هایی ماندگار. سلاح های این بازی بسیار خوب طراحی شده و استفاده از آنها به شدت جذاب است. این بازی هم لیاقت حضور در این رتبه را دارد. اگر در پی تجربه ی لذت بخش ترس هستید توصیه ی من به شما فقط همین بازی است و بس.

Alan Wake
وقتی این بازی به دستمان رسید تمامی ناراحتیمان بابت زمان طولانی ساختش به سرعت از ذهنمان پاک شد وخود را به همراه آلن همسفر قصه ی ابر شاهکارش کردیم. داستان در این بازی بیداد می کند واصلی ترین عامل در موفق بودن این بازی است هر چند که سایر بخش ها هم به خوبی ساخته شده است. داستانی که در این بازی تجربه میکنیم در کمتر جایی میتوانیم نظیر آن را بیابیم. سرزمین برایت فالز به زیبایی به تصویر کشیده شد وگرافیک وموسیقی هم که نیازی به توضیح ندارد. اگر این بازی را تجربه نکرده اید هنوز هم دیر نیست.

Mass Effect 

سه گانه ای که آخرین نسخه ی آن به تازگی عرضه شد اثری است از استودیوی bioware . یکی از ناب ترین بازی هایی است که در این نسل می شود آن را تجربه کرد. هر چند که خودم به شخصه هر گز به دید یک نقش آفرینی به سراغ آن نرفتم. اکثر ما ایرانی ها با داستانهای مشابه جنگ ستارگان ارتباط بر قرا نمیکنیم. حال که این بازی با داستانی در این مایه ها توانسته به دلمان بشیند پس حتما خیلی بازی بزرگی است! شپرد به راحتی تبدیل به یکی از محبوبترین شخصیت ها شده وامتیازهای تمامی نسخه های این بازی نشانگر عظمت آن است. موجوداتی که در نژادهای مختلف در این بازی با آنها مواجه می شویم به قدری زیبا پرداخت شده اند که هرگز از یادمان نمیرود. حضور این بازی هم در این جایگاه برازنده است.

Assassins Creed

استودیوی مونترال یکی از موفقترین زیر شاخه های یوبی سافت است که آثار بزرگی نظیر splinter cell را خلق کرده است. فرقه ی اساسین یکی از موفق ترین و درعین حال محبوبترین آثاری است که توسط این شرکت به وجود آمد. میزان محبوبیت این بازی را می توان حتی در بین اعضای سایت هم دید که این علاقه را با اسم کاربری یا آواتار خود نشان میدهند. داستانی زیبا از تقابل حشاشین ها وتمپلارها وشخصیتهایی فراموش نشدنی نظیر اتزیو والطیر، شهرهایی نظیر اورشلیم، ونیز، رم و قسطنطنیه که به زیبایی طراحی شده اند همه وهمه در کنار گیم پلی جذاب و گرافیک محسور کننده از عوامل موفقیت این بازی هستند. نقطه ی اوج این سری هم شماره ی دوم آن بود که به زیبایی هر چه تمام ساخته شده بود. انتظار برای شماره سوم کار هر کسی نیست!

Gears of War

[خطر لو رفتن داستان بازی]
به عقیده ی من در بین ۱۰ بازی این لیست الگو سازترین بازی همین گیرز آو وار است. اکثر شوترهای سوم شخص سعی در تقلید از این شاهکار دارند. نمونه ی بارز آن Quantum Theory است که نشان داد کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهدو مرد کهن! کلیف بی در این بازی نبوغ خود را به رخ کشید واثری تولید کرد که حتی تحسین خیلی از طرفداران ps3 را بر انگیخت. یک افتخار دیگر را برای ایکس باکس به ثبت رساند. چه در بخش single player وچه در بخش multi player اثری است زیبا وتمام نشدنی. شخصیتهایی هم که در این بازی با آن ها  آشنا شدیم دوست داشتنی بودند و خیلی از صحنه ها نظیر مرگ دام وهمسرش آنیا فراموش نخواهند شد. من این بازی را به عنوان بهترین انحصاری نسل کنسول ایکس باکس برمی گزینم.

Uncharted

خیلی سخت است یک بازی ساخته شود و تک تک اجزای آن در بالاترین سطح قرار بگیرد. اما شاید این کار برای ناتی داگ زیاد هم سخت نبود! اگر در نسل قبل خدای جنگ را نماد کنسول شرکت سونی می دانستیم این نماد برای کنسول نسل حاضر سونی بی شک آنچارتد است. در این بازی به همراه قهرمان شوخ طبعمان نیتن دریک راهی ماجراجویی هایی می شویم که تجربه ی آن بسیار مفرح وهیجان انگیز است. در شماره یک اکثرا در محیطهای جنگلی در شماره ی دو بیشتر در محیطهای برفی و در سومین شماره در صحراهای سوزان این ماجراجویی ها شکل گرفت. گرافیک و موسیقی وتمامی بخش ها هم در حد اعلا قرار دارد. لقب موفقترین سه گانه ی نسل را هم می توان به این اثر شگفت انگیز داد.

Batman Arkham

بدون شرح!!!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






آخرین مطالب