نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : جمعه 29 دی 1391
نویسنده : داني

فریاد مرگ:

ساندتراک های بازی با اینکه بسیار کم هستند ولی بسیار جالب ساخته شدند. البته می توانست ساندتراک ها بهتر از این باشند. متاسفانه در حین نبرد تا کنون موسیقی راک یا یک عنوان محرک را نشنیده ام! تصور کنید در حال نبرد با دو جین هیولا هستید و موسیقی در حد led zepplin  از اسپیکر پخش شود! صداگذاری بازی بسیار خوب بوده و مرگ همانند برادرش دارای صدای خوبی است! افکت های صدا در بازی همانند نسخه اول خوب تعبیه شده است و کاملا قابل قبول خواهد بود.

چهره مرگ ، شاید وقتی دیگر!:

همانند نسخه اول ، بازی از لحاظ گرافیکی یک سر و گردن پایین تر از سایر بخش ها قرار دارد. البته این یک قانون نانوشته در ژانر H&S است که باید گرافیک در حدی باشد که در حین نبرد بازی دچار افت فریم نشود و همه چیز روان اجرا شود ولی استودیوی Vigil به نظر بنده بیش از حد محافظه کاری کرده  و تا انجا که ممکن بود گرافیک را سطح پایین درنظر گرفتند. خب این کار زیاد خوشایند نوجوانان امروزی که فقط به دنبال گرافیک هستند نخواهد بود. بدون شک یک گرافیک تقریبا قوی برای این بازی نیاز بود. همانند نسخه اول  صحنه های سینمایی در خلال بازی  به شدت خودنمایی می کند که می توان این صحنه ها را یکی از نقاط قوت گرافیک بازی دانست.

Screen shot 2012 08 10 at 4.06.12 PM 610x355 نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ

مرگ هرگز نمی میرد!:

و باز هم گیم پلی نجات بخش بازی Dark siders  است. در گیم پلی بازی یک نوآوری ایجاد شد که در نوع خود جالب و تحسین برانگیز است. المان های نقش آفرینی به وضوح در گیم پلی دیده می شود. این شما هستید که کاراکتر خود را قوی می کنید نه سیستم بازی.  شاید خیلی از بازیبازها این قضیه را قابلیت شخصی سازی (customize) بدانند ولی بگذارید راحت بگویم؛ در این بازی شما شاهد المان های نقش آفرینی هستید و شخصی سازی شاید ۱ % از توانایی های شما باشد. جنگ می تواند همانند بازی های RPG به دنبال زره و اسلحه باشد. با این کار می توانید خود را مطابق خواسته خود قوی کنید. در این صورت پیش روی بازی زیاد سخت نخواهد بود. با کشتن موجودات بازی تراز می گیرید. با هر بار ارتقا ، مرگ ۱ قابلیت را می تواند آزاد کند. مرگ می تواند همانند یک Mage ( جادوگر) و یا Worrior (جنگجو) ارتقا یابد. البته خیلی ها همانند من به صورت بالانس دو کلاس را ارتقا می دهند که به نظر بهترین کار نیز همین می باشد. متاسفانه کنترل نسخه PC  بر روی کیبورد کمی بدقلق  بوده و دکمه Dash بر روی Alt تنظیم شده است. همچنین برای گرفتن آیتم ها باید دکمه E را فشار داد. حال تصور کنید که در حین نبرد یا یک غول آخر بسیار خفن هستید و در حین مبارزه نیاز به محلول سلامتی دارید. باید دقیقا به نزدیکی محلول بروید و دکمه E را فشار دهید! خب مسلما در بازی H&S زمان حرف اول را می زند و با این مسخره بازی ها خیلی راحت مرگ کشته می شود. خوش بختانه منحنی سیر سختی بازی بسیار  متناسب افزایش می یابد.  اسلحه های مرگ نیز با با افزایش سختی بازی قوی تر و کارآمدتر خواهند بود و بسیار متنوع طراحی شده اند. همچنین طبق نسخه های قبل معماهای ریز و درشتی نیز در خلال بازی تعبیه شده اند که برای رفع خستگی به شدت کارآمد است. متاسفانه پس از چند ساعت از بازی بسیار روند به صورت خسته کننده ایی پیش می رود و به نظر بنده زیاد جذابیت ندارد. البته شاید داستان تنها نقطه قوتی باشد که خیلی ها من جمله بنده به ادامه بازی ترغیب می شوند.

بازی Dark siders 2 یک عنوان خوب و تقریبا قابل قبول است که می تواند همه طرفداران سبک H&S را به خود جذب کند. این بازی برای PC ، Xbox360  PS3 منتشر شده است.  با موفقیت و فروش خوب این نسخه انتظار می رود که ۲ نسخه دیگر Dark Siders نیز ساخته شود!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نقدبازي ها
برچسب‌ها: نقدوبررسي بازي هاي جديد
آخرین مطالب