بازگشت استاد : Halo 4 و نمره منتقدان
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : شنبه 13 آبان 1391
نویسنده : داني

گویا همین فشار و مسئولیت بیش از حد باعث شد که این استدیو کار خود را به نحو احسن انجام دهد . امید های بسیاری برای این بازی به وجود امده است که او را بهترین بازی تیراندازی سال و شاید هم بهترین بازی سال کند .

این بازی با اینکه کمتر از ۱ هفته تا انتشار رسمی اش باقی مانده است تنواسته نظر مثبت منتقدین سرسختی را به خود جلب کند . ان هم فقط در بخش تک نفره !

این بازی بعد از چند سال از وقایع بازی Halo 3 را روایت می کند.سلاح های جدید ، دشمنان جدید ، قابلیت های جدید که باعث ارتقاع بخش گیم پلی بازی شده اند.

بعضی از نظرات منتقدین این بازی

نویسنده IGN جناب Ryan McCaffrey که توانسته بخش تک نفره بازی را انجام دهد :

Halo 4 نه تنها یه موفقیت بزرگ برای مایکروسافت است بلکه یک پیروزی و دست اورد بزرگ برای بازی های تیر اندازی اول شخص است . به نظر من Halo 4 از هر بازی اول شخص دیگری حتی Half-Life 2 نیز بهتر است ،مبارزات جذاب ، وسیله و خودروهای بی نظیر ، لحظات ارام داستان ، رابطه کلیدی کورتانا و مستر چیف و… ” او به این بازی ۹٫۸ از ۱۰ داده است.

نویسنده IGN در مورد بخش چند نفره بازی ان را golden خوانده است :

در واقع این بازی با این وسعت باید نقشه های بسیار جذابی در بخش چند نفره داشته باشد . بخشی از بازی که حرف های زیادی برای گفتن دارد و می تواند جهش بزرگی در بخش های چند نفره تیر اندازی اول شخص باشد. بخشی که  بازی کننده ها خیلی خیلی بیشتر از بخش تک نفره انتظار ان را می کشند.

نویسنده Polygon جناب Arthur Gies که توانسته بخش تک نفره بازی را انجام دهد:

مقیاس منطقه بازی واقعا درخور توجه است و یکی از وسیع ترین بازی ها است .این بازی یک دستاورد عظیم در تکنولوژی است که مایکروسافت توانسته با کنسول ۷ ساله خود به ان دست پیدا کند . این بازی حتی بیشتر از ان هم است ، بازی Halo 4 توانسته با بازگشت به ریشه های خود ،شگفتی ساز شود این امر ممکن است باعث شود که این نسخه از بازی از تمام نسخه های قبلی خود شگفت انگیز تر شود. ایشان به بازی ۹٫۵ از ۱۰ امتیاز داده اند .

نویسنده Joystiq’s جناب Ludwig Kietzmann بعد از تست این بازی نوسته است :

راه رفتن در طول بازی و دیدن اطراف و منظره ها مانند دیدن یک نقاشی قدیمی در سبک sci-fi است ( مانند دیدن نقاشی های بزرگ قدیمی لذت بخش است ). لحظات سواری با خودرو ها بسیار لذت بخش است ، تیر اندازی در بازی بسیار لذت بخش است . دامنه انگیزه بازیکن در هر بخش از بازی بسیار بالا می رود و باعث می شود که ما شاهد یکی از بهترین بخش های تک نفره سری Halo باشیم . ایشان به بازی امتیاز ۵ از ۵ را داده اند.

نویسنده Game Informer’s جناب Matt Miller که بخش تک نفره بازی را انجام داده است :

شخصیت پیشرفته بازی لذت زیادی را به شما منتقل می کند ، باز کردن زره های قفل شده ، اسلحه های جدید ، و پاداش ها در مبارزات باعث شده است که این بازی به شدت مفرح باشد . با توجه به نقشه های مجود در بازی این بازی باید دارای بخش چند نفره خارق العاده باشد . ایشان به بازی امتیاز ۹٫۳ از ۱۰ را داده اند .

چالش اصلی بازی : حرکتی بسیار خطرناک
این تنها نمونه ای از نظر منتقدان در این مورد این بازی بوده است اما به نظر می رسد که چالش اصلی این بازی در تاریخ ۶ نوامبر باشد ، زمانی که بازی انتشار می یابد و بخش های چند نفره انلان بازی در دسترس قرار میگرند.

به این چالش “انتخابات” را هم اضافه کنید ! بله بازی در روز انتخابات در امریکا منتشر میشود که باعث میشود همه چیز در مورد این بازی تحت شعاع قرار بگیرد.

این بازی تا به امروز با متای ۹۰  از ۵۲ نقد منتقد حرفه ای در سایت metacritic قرار گرفته است. بالاترین امتیاز به این بازی ۷ امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰ و کمترین امتیاز به این بازی ۱  امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ بوده است (۵۱ نقد مثبت و ۱ نقد منفی )

 پی نوشت : نقد منفی که با امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ بوده است مربوط به سایت EGM که مخفف Electronic Gaming Monthly است اختصاص داده شده است . منتقد این سایت به نسخه Batman: Arkham City – Harley Quinn’s Revenge که با متای ۹۰ ثبت شده است امتیاز ۷۲ داده است .

منبع:dbazinews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخباربازي ها
برچسب‌ها: اخبارجديد بازي ها
آخرین مطالب