ضیافت بزرگان در پاییز داغ (Autumn 2012)
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : پنج شنبه 27 مهر 1391
نویسنده : داني

×××Resident Evil 6×××

 

ناقوس سلام پاییز به صدا درآمد. سلامی به وسعت خاطرات Resident Evil که پس از سال‌ها انتظار و وعده و وعید‌های سازندگان، ششمین شماره از آن پرچم‌دار بازی‌های بزرگ این فصل داغ بود. با شعار بازگشت به ریشه‌ها و تبلیغ‌های بسیار که ۱۱ مهر منتشر شد و جنجال عظیمی هم به راه انداخت. دو طیف موافق و مخالف هنوزم که هنوزه بر سر نظرات‌شان پافشاری می‌کنند تا ضیافت باشکوه بزرگان با جنجالی عظیم شروع شود.

.

×××DISHONORED×××

 

تنها IP جدید در این فصل DISHONORED نام دارد. بازی‌ای که توسط استودیو “آرکین” ساخته و پرداخته شده است. این استودیو بازی “بایوشاک ۲″ را در کارنامه‌اش دارد. از نکات برجسته‌ی DISHONORED می‌توان به آزادی عمل بیش از حد معمول گیم‌پلی برای به پایان رساندن هر ماموریت اشاره کرد و طراحی هنری و معماری زیبای شهر و مکان‌های آن نیز بسیار چشم‌نواز هستند. سبک بازی معجونی از “شوتر اول‌شخص – مخفی‌کاری – سندباکس” است که در تاریخ ۱۸ مهر برای سه پلتفرم مقصد منتشر خواهد شد.

.

×××XCOM: Enemy Unknown×××

یک نوستالژی به دست آمدنی برای بازی‌بازان قدیمی همین “XCOM” است که پس از سال‌های سال نسخه‌ی بازسازی شده‌اش به بازار خواهد آمد. این بازی استراتژی، قصه‌ی حمله‌ی موجوداتی ناشناخته و بیگانه به زمین را روایت می‌کند که قصد تصرف کره‌ی خاکی را دارند و گیمر باید با برنامه‌ریزی دقیق تیم نظامی‌اش را در مقابل این دشمنان فرماندهی کند. این عنوان محبوب قدیمی در تاریخ ۱۸ مهر برای سه پلتفرم مقصد عرضه می‌شود.

.

 ×××۰۰۷Legends×××

سری باز‌ی جیمزباند یا همان “۰۰۷″ که از روی فیلم‌هایی با این نام ساخته می‌شود با این‌که شاهکار نیستند انا همواره طرفداران خاص خود را دارد. این‌بار نیز به منظور گذشت پنجاهمین سال از تولد “جیمزباند” این بازی تخت عنوان Legends ساخته می‌شود که در واقع یک بازی شوتر اول شخص با ۶ کرکتر (از افسانه‌های این سال‌های ۰۰۷) است و برای سه پلتفرم مقصد در تاریخ ۲۰ مهر منتشر می‌شود.

.

×××Forza Horizon×××

برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازی ریسینگ و شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی در سال گذشته، امسال نیز در جست‌وجوی قهرمانی می‌گردد. گرافیک بی‌نظیر، گیم‌پلی به شدت واقع‌گرایانه از هدایت و کنترل اتومبیل‌ها و صداگذاری بی‌نقص از نکات قابل توجه شماره پیشین این فرنچایز است. اما فورزا این‌بار همچون سال گذشته رثابت‌های ریسینگ در پیست‌های مسابقه را تکرار نمی‌کند بلکه به سراغ رقابت‌های خیابانی و آرکید رفته است. چنین شبیه‌سازی وقتی با سبک آرکید ترکیب شود واقعا معجونی رویایی خواهد شد. Forza Horizon به صورت انحصاری برای X360 در تاریخ ۲ آبان منتشر می‌شود.

.

×××Medal of Honor: Warfighter×××

یکی از پیش‌کسوتان و قدیمی‌های سبک “تیراندازی اول‌شخص” در میان بازی‌های رایانه‌ای، فرنچایز “مدال افتخار” است که ید طولایی در این زمینه دارد. پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی در سال ۲۰۱۰ قسمتی جدید از این سری منتشر شد که علارقم تغییرات زیاد اما نتوانست خیلی خوب ظاهر شود و کم و بیش از مشکلاتی رنج می‌برد. امسال نیز این بازی تحت عنوان Medal of Honor: Warfighter آمده است تا نشان دهد تا چه اندازه می‌تواند پیشرفت کند و برای قیبان دردسرساز باشد. این بازی در تاریخ ۲ آبان برای هر سه پلتفرم مقصد منتشر می‌شود.

.

×××Assassin’s Creed 3×××

فرنچایز “فرقه‌ی قاتلان” یا همان “Assassin’s Creed” در سال ۲۰۰۷ چشم به صنعت بازی‌های رایانه‌ای گشود! که یک IP متفاوت و جدید به حساب می‌آمد. با تمام کم و کاستی‌هایش دو سال بعد شماره‌ی دوم آن روانه‌ی بازار شد که پیشرفت بسیار محسوسی نسبت به قبل در آن دیده می‌شد. هم‌اکنون سه سال از ساخت شماره‌ی دوم می‌گذرد و نسل حاضر بیش از پیش به استفاده از تکنولوژی‌های ممتاز در ساختار یک بازی عادت کرده است. AC3 آنچه که در دموهایش نشان می‌دهد اوج کمال و پختگی این سری خواهد بود که با گرافیک بسیار عالی و گیم‌پلی بهبود یافته حرف‌های زیادی خواهد داشت. همچنین از اروپا و آسیا به امریکا نقل مکان کرده است و همان‌طوری که در تصویر مشاهده می شود آب‌وهوای برفی و… نیز به آن اضافه شده است. این نسخه در تاریخ ۹ آبان برای PS3 و X360 و ۳۰ آبان برای PC منتشر می‌شود.

.

×××NFS: Most Wanted×××

آبان ماه سال ۱۳۸۴ بود که عنوانی از سری بازی “Need For Speed” به نام “Most Wanted” منتشر شد که استقبال عجیب و غریبی از سوی مخاطبان به همراه داشت و به سرعت به محبوبیت رسید. از آن سال به بعد این فرنچایز هرچه تلاش کرد نتوانست عنوانی مانند “موست وانتد” را عرضه کند تا بلکه دل هواداران را دوباره به‌دست آورد. این‌بار بعد از گذشت ۷ سال شرکت EA با استودیوی Criterion Games به سراغ همان نام قدیمی رفته‌اند تا آن را بار دیگر و با تکنولوژی امروز بسازند که باتوجه به تریلرهای منتشر شده به نظر می‌رسد عنوانی درخور نام “موست وانتد” را تهیه کردنه‌اند که رقیب سرسختی نیز برای “فورزا هاریزون” خواهد بود. این بازی در تاریخ ۹ آبان برای سه پلتفرم مقصد منتشر می‌شود.

.

×××Halo 4×××

“هیلو” نام بزرگی است که جزو بنیان گذاران سبک “تیراندازی اول‌شخص” و تاکتیک‌های آن به حساب می‌آید. عناوین قدیمی همیشه طرف‌داران زیادی دارند که این فرنچایز نیز از این قاعده مستثنا نیست. از نکات قابل توجه در “Halo 4″ می‌توان به پیشرفت محسوس گرافیک آن اشاره کرد که برگ برنده‌ی مایکروسافت را پررنگ‌تر می‌کند. فرمانده‌ی همیشه محبوب یعنی “مسترچیف” باز هم بازگشته است تا بار دیگر طرف‌داران‌اش را شادمان کند. زمزمه‌هایی هم مبتنی بر رونمایی از چهره‌ی “مسترچیف” به گوش می‌رسد که در حد شایعه هستند. چهارمین شماره از سری بازی “هیلو” در تاریخ ۱۶ مهر به صورت انحصاری برای X360 عرضه می‌شود.

.

×××CoD: Black Ops 2×××

امسال از زمین و آسمان بازی به سبک “تیراندازی اول‌شخص” می‌بارد! سری “ندای وظیفه” نیز طبق سنت هر ساله‌اش در این ماه یک عنوان منتشر خواهد کرد و چه عنوانی بهتر از “Black Ops 2″ با آن سابقه‌ی درخشان‌اش در شماره‌ی قبل! نسخه‌ی اول این بازی در سال ۲۰۱۰ روانه‌ی بازار شد که از جمله افتخارات آن می‌توان به “کاندیدا شدن برای بهترین بازی سال – برنده‌ی جایزه‌ی بهترین شخصیت و بهترین شوتر سال” اشاره کرد. این بازی که در تنوع طراحی مراحل‌ نیز خوش درخشیده بود در تاریخ ۲۳ آبان برای سه پلتفرم مقصد منتشر خواهد شد.

.

×××Hitman: Absolution×××

به جرعت می‌توان گفت یکی از حرفه‌ای‌ترین آدم‌کشان صنعت بازی‌های رایانه‌ای همین “مامور ۴۷″ است که با خون‌سردی و اعتماد به نفس خاصی کار خود را انجام می‌دهد و به پایان می‌رساند. “هیتمن” نیز از عناوین قدیمی به حساب می‌آید که آمده است با طرف‌داران‌اش دیداری تازه کند. سبک بازی “مخفی‌کاری سوم‌شخص” است که بدون شک با معماهای معروف خود بازی‌بازان را به چالش خواهد کشید. از جمله نکات برجسته‌ی “هیتمن” می‌شود به طراحی صحنه و لباس‌های متنوع اشاره کرد. این بازی در تاریخ ۳۰ آبان برای سه پلتفرم مقصد منتشر می‌شود.

.

×××FAR CRY 3×××

تیر خلاص ضیافت بزرگان در پاییز داغ را “FAR CRY 3″ با تعبیر معنای دیوانگی برای‌مان خواهد زد! عنوانی که شخصیت‌های آن هنوز نیامد کلی آشوب به پا کرده‌اند و بلیط ورود به جزیره‌ی مجنون را برای هواداران کنار گذاشته‌اند. شماره سوم از فرنچایز “فارکرای” نیز همچون گذشته یک بازی “تیراندازی اول‌شخص – محیط بار” به حساب می‌آید که پیشرفت قابل ملاحضه‌ای چه در بخش گرافیک و چه در قصه و گیم‌پلی کرده است. از نظر گرافیک که همیشه این بازی جزو طلایه‌داران به حساب آورده می‌شود اما قصه و شخصیت‌ پردازی، آن‌طوری که مشخص است جایگاه ویژه‌ای دارد و به خصوص ضدقهرمان بای به نام “واس” حرف‌های زیادی در ارتباط با دیوانگی برای‌مان خواهد داشت. این بازی در تاریخ ۱۴ آذر برای سه پلتفرم مقصد منتشر می‌شود تا پرونده‌ی این ضیافت بزرگ را ببندد.

منبع:dbazinews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخباربازي هاخبرهاي مهم
برچسب‌ها: اخبارجديد بازي ها
آخرین مطالب