چرا چهره‌ی Master Chief را نمی‌بینیم؟
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : پنج شنبه 27 مهر 1391
نویسنده : داني

در دنیای بازی‌های رایانه‌ای، هر شخصیتی که می‌خواهد شکوفا شود، باید خصوصیت بارزی داشته باشد، تا به راحتی در ذهن‌ها جا باز کند و ماندگار شود. مستر چیف، شخصیتی با ظاهری متفاوت است که نه تنها به خاطر خوش قیافه بودن محبوب نشده (چون قیافه ندارد) بلکه به خاطر همین خصوصیت بارز، به نمادی از سری بازی هیلو تبدیل شده و در واقع بازی‌های این فرنچایز را با نام و نماد مستر چیف می‌شناسند.

چیف شخصیتی استوار است و بسیاری از خصوصیات خود را از نقش‌های سینمایی قرض گرفته. «استیو داونز» صداپیشه‌ی همیشگی مستر چیف، با صدای خاص و پخته‌ی خود، روح خاصی به وجود این شخصیت کم حرف بخشیده است. کم حرفی چیف، همواره با نقش‌های «کلینت ایستوود» مقایسه می‌شود.

وقتی در گذشته‌ی مستر چیف هم جستجو کنیم، متوجه دلیل خاصی برای مخفی ماندن چهره‌ی این شخصیت نمی‌شویم. در رمان “Fall of the Reach” گذشته‌ی مستر چیف مشخص گردید و معلوم شد که نام اصلی او «جان» است و در سال ۲۵۱۱ در کلونی Eridanus II به دنیا آمده است. وی در ۶ سالگی به همراه ۷۵ کودک دیگر برای انجام آزمایشات و تحقیقات توسعه دهنده توسط “فرماندهی فضایی سازمان ملل متحد” ربوده شد. هدف این آزمایشات و تحقیقات ساخت نسل جدیدی از سوپر سربازهای پیشرفته بود تا ارتش Spartan تشکیل شود. در همان سال‌های ابتدایی ۲۱ نفر از این کودکان می‌میرند و تعداد باقی‌مانده نیز در نهایت در عملیاتی کشته می‌شوند. در Halo: Combat Evolved مشخص می‌شود که مستر چیف تنها بازمانده‌ی ارتش اسپارتان ۲ است. یک سرباز عظیم و قدرتمند، با چهره‌ای که هرگز نمی‌بینیم. چهره‌ای که مطمئناً بسیاری بی صبرانه منتظر هستند تا آن را ببیند. اما چرا؟

در هفته‌ی گذشته، O’Connor رییس استودیوی ۳۴۳ که وظیفه‌ی ساخت اولین قسمت از سه‌گانه‌ی Reclaimer را بر عهده دارد (داشته!) در مصاحبه‌ای با یوروگیمر، دلایلی را توضیح داد و به نوبه‌ی خود،‌ مخفی ماندن چهره‌ی چیف را توجیه کرد. وی گفت که آن‌ها برای این کار آمادگی ندارند. وی ابتدا گفت که “یک نکته در مورد مستر چیف جالب است و آن این است که این شخصیت واقعا به خوبی شناسانده شده” و در ادامه خاطر نشان کرد که “اگر در خیابان یک فن بوی با تی‌شرت هیلو دیدید و از او خواستید تا قیافه‌ی مستر چیف را توصیف کند، برایتان به خوبی و با جزئیات شرح خواهد داد. و شاید یک نفر دیگر، توصیفات دیگری داشته باشد. در واقع مستر چیف در ذهن هر بازی‌کننده‌ای به شکل دلخواه همان بازی‌کننده در آمده است و همین کار را برای نشان دادن یک چهره برای ما سخت می‌کند.”

و این نکته‌ی خوبی است! میلیون‌ها بازی‌کننده‌ی هیلو و طرفدار این شخصیت، در ذهن خود تصویری بی نقص و منحصر به فرد از این شخصیت ساخته اند و دشوارترین کار ممکن این است که یک چهره‌ی واحد ساخت که همه‌ی آن میلیون‌ها طرفدار را راضی کند!

مجله‌ی Electronic Gaming Monthly مستر چیف را به عنوان هشتمین شخصیت برتر تاریخ بازی‌های رایانه‌ای، انتخاب کرده است. در لیست برترین شخصیت‌های بازی‌های دوران نویسنده‌ی IGN مستر چیف را در مکان نخست قرار می‌دهد. در لیست دیگری تحت عنوان “ده شخصیت برتر بازی‌های رایانه‌ای که باید بمیرند” سردبیر IGN خاطر نشان کرده است که مرگ مستر چیف افسانه‌ای می‌تواند دراماتیک ترین واقعه در دنیای بازی‌های رایانه‌ای باشد.

منبع:dbazinews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخباربازي ها
برچسب‌ها: اخبارجديد بازي ها
آخرین مطالب