ندای وظیفه در گذر زمان/پیش نمایش Call of Duty Black Ops2
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : یک شنبه 26 شهريور 1391
نویسنده : داني

داستان
داستان بازی ۱۳ سال بعد یعنی سال ۲۰۲۵ رخ می دهد و شخصیت بازی پسر Alex Mason یعنی David Mason است . تنها بازمانده نسخه قبل در این بازی Frank Woods دوست و همرا Alex Mason است که حال در سن ۹۰ سالگی است و بخشی از داستان بازی را روایت می کند و بخش هایی از شماره قبل را روشن می کند پس داستان بازی به گذشته نیز می رود .داستان بازی از این قرار است که فردی به نام  Raul Menendez که رییس گروه خلافکاری Cordis Die نیز است کنترل ربات های نظامی را در دست خود گرفته است و باعث جنگ بین کشور های زیادی از جمله چین  و امریکا شده است . اینطور که به نظر می رسد داستان بازی مثل همیشه خوب نوشته شده و بازیکن را به چالش می کشد . داستان بازی در شهر ها و کشور های زیادی همانند Los Angeles, Singapore وSocotra و Yemenاتفاق می افتد . اینبار برای دوری از یکنواخت بودن بازی, COD:BO2 داستانی خطی ندارد و در بعضی مراحل قدرت انتخاب به بازیکن داده شده است , این مورد میتواند بازی را از تکراری شدن نجات دهد اما مطمینا طرفداران واقعی سری بازی های ندای وظیفه از این تغییر ناراحت خواهند شد .

 

 

گرافیک
بازی از گرافیک خوبی برخوردار است اما کمی از بازی های حال حاضر عقب مانده است. عمده پیشرفت بازی در بخش گرافیک به چهره ها بر میگردد که واقعا زیبا کار شده اند اما سایر موارد گرافیکی پیشرفت بسیار کم و ناچیزی داشته اند که این خود نگرانی ما را بر می انگیزد. انفجار ها در بازی همانند سایر نسخه ها کمی ابتدایی کار شده است و پیشرفتی نداشته است و اما نورپردازی در بازی پیشرفت خوبی کرده است و می تواند بازیکن را راضی نگه دارد . افکت های مثل دود و اتش انچنان خوب ظاهر نشده اند و نباید انتظار زیادی از ان ها داشت . در کل مشکل اساسی BO2 گرافیک است که همیشه در این بحث از رقیبانش عقب افتاده است البته این مشکل همیشگی سری بازی های COD بوده است اما با گیمپلی روان خود همیشه قابل چشمپوشی بوده است .

 

 

صداگذاری و موسیقی
موسیقی های بازی بسیار زیبا کار شده اند و حس و حال حماسی دارند . در حال بازی کردن یک موسیقی واقعا زیبا که به شکل همیشگی است پخش می شود که واقعا هیجان را در بازیکن بر می انگیزد . از تریلر ها معلوم است که بخش صداگذاری بازی بسیار زیبا و بی نقص همانند سایر نسخه های این سری کار شده است و حس شخصیت ها به خوبی به مخاطب منتقل می شود و بازیکن را تحت تاثیر قرار می دهد . اینطور که از تریلر ها معلوم است صدای انفجار ها نیز واقعی است .

 

 

گیم پلی
گیمپلی بازی همانند سایر نسخه ها است و تغییر زیادی در ان دیده نمی شود شاید بزرگ ترین تغییر در گیمپلی بازی این باشد که قالب و فضای بازی تغییر کرده است و به اینده رفته و به دست ربات ها افتاده است . همانند نسخه قبل در این نسخه نیز می توانید هلیکوپتر و جت برانید که این خود بر جذابیت بازی می افزاید . اگر در نسخه های قبل توانایی استفاده از یک پد داشتید که میتوانستید با ان بمب بیاندازید حال میتوانید با اندختن نوری مخصوص بر دشمن از ربات ها کمک بگیرید و دشمن را نابود کنید . بخش مولتی پلیر بازی نیز پیشرفت قابل توجهی کرده است و مود هایی به ان افزوده شده است . لازم به ذکر است که هنوز بخش زامبی در بازی وجود دارد و از زامبی ها نیز در بازی استفاده شده است .

 

 

 

سری بازی های Call of Duty همیشه از بهترین بازی های شوتر اول شخص بوده اند و هر ساله موفق به کسب جایزه بهترین شوتر اول شخص از سایت ها و مجله های مختلف شده اند . اما اینبار بسیاری طرفداران از Treyarch یک تغییر اساسی می خواهند تا بازی بعد از ۸ شماره برای طرفداران چیزی جدید را به ارمغان بیاورد . COD:BO2 امسال کار اسانی را پیش رو ندارد چون بازی هایی همانند Boarderlands 2 و Medal of Honor Warfighter را پیش  رو دارد . باید دید ایا COD : BO2 می تواند رقیب های خود را کنار بزند و پیروز میدان شود ؟

 باتشكرازمحمدحسين كريمي

منبعكdbazinews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نقدبازي ها
برچسب‌ها: نقدبازي هاي جديد
آخرین مطالب