نقدبازيTransformers: Fall of Cybertron
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1391
نویسنده : داني

بامبلبی خود را به پرایم می رساند، اما مگتران در همان لحظه قصد کشتن پرایم را دارد. بامبلبی در یک اقدام فداکارانه خودش را جلوی پرایم می اندازد تا او زنده بماند. پس از این نمایش بسیار هیجان انگیز، داستان شما را به 6 روز قبل از اتفاقات می برد. Autobotها در حال دفاع از Cybertron در مقابل حمله Decepticonها هستند. اتفاقات زیادی در این 6 روز رخ می دهند که باعث می شوند پرایم و سایر Autobotها سیاره خودشان را ترک کنند. اما آن ها به همین راحتی آنجا را رها نکرده اند و تلاش های زیادی را برای نجات سیاره شان انجام داده اند. روند داستانی بازی بسیار خوب و جذاب پیش می رود و سریعاً شما را به سمت خود جذب می کند. داستان بسیار سینمایی و زیبا طراحی شده و صحنه هایی را که مشاهده می کنید، بسیار حماسی و در عین حال فانتزی هستند.

گرافیک

همانند نسخه قبلی، Fall of Cybrtron با موتور Unreal Engine 3 ساخته شده است. گرافیک بازی همانند نسخه قبلی بسیار خوب است و حتی در بسیاری از قسمت ها پیشرفت های خوبی نیز داشته است. طراحی روبات ها بسیار عالی از کار درآمده و حالت فلزی و براقی خاص آن ها به خوبی احساس می شود. محیط های بازی نیز با جزئیات خوبی همراه هستند و تنوع و بزرگی آن ها باعث شده که روند بازی بسیار زیبا و جذاب باشد. طراحی دشمنان و تنوع آن ها نیز بسیار خوب است و کمی و کاستی در آن ها دیده نمی شود.

جلوه های بصری بازی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارند و باعث شده که هیجان بازی بیشتر شود. بازی از فیزیک Havok استفاده می کند که بسیار مناسب آن است و به همین دلیل، شاهد تخریب های مختلف و انفجارهایی هستید که باعث تکه تکه شدن روبات ها و یا ساختمان های مختلف می شوند. کیفیت بافت های بازی در حالت کلی خوب است، اما در برخی مراحل و قسمت ها شاهد هستیم که برخی از بافت های بازی کیفیت مناسبی ندارند. رنگ بندی ها عالی هستند و این موضوع باعث شده که تنوع محیط ها و سایر موارد نظر شما را جلب کنند. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که گرافیک بازی بی نقص نیست و مشکلاتی مانند دیر پردازش شدن بافت ها و افت فریم در آن دیده می شوند.

موسیقی/صداگذاری

موسیقی های بازی توسط آقای ترولز فولمن (Troels Folmann) ساخته شده اند و دقیقاً همان چیزی هستند که برای یک بازی این چنینی انتظار داشتیم. موسیقی ها این حس را به شما می دهند که در حال تماشای یک فیلم هستید و حالت حماسی و هیجان انگیز بسیار خوبی را به شما منتقل می کنند. تنوع قطعات بسیار بالا است و زمانی که با صحنه های مختلف و حساسی روبرو می شوید، خودشان را نشان می دهند و شما را واقعاً درگیر صحنه های بازی خواهند کرد. افکت های صوتی، صدای محیط و سایر موارد نیز قدرتمند از در کارآمده و مشکلی در آن ها دیده نمی شود. در کنار این موضوع، باید به صداگذاری زیبا و خاطره انگیز روی شخصیت های بازی نیز اشاره کرد. اگر از جمله کسانی بوده اید که انیمیشن های مختلف Transformers را دیده اید، با شنیدن صدای شخصیت های FoC به وجد می آیید. صداپیشه های مطرحی که روی انیمیشن ها صداگذاری کرده اند، در این بازی نیز حضور دارند و روی شخصیت ها صحبت کرده اند.

گیم پلی

در Fall of Cybertron احساس خستگی نخواهید کرد. گیم پلی بازی بسیار متنوع و درگیر کننده ساخته شده و کاری می کند که فرصت سر خاراندن هم نداشته باشید. در هر کدام از مراحل بازی با یک روند خاص و حالت های جدید روبرو می شوید. در هر قسمت، کنترل یکی از Autobotها و یا Decepticonها را به دست می گیرید که این موضوع در نوع خودش بسیار جالب توجه است. از یک طرف با Autobotها در Cybertron دفاع می کنید و از طرف دیگر با Decpticonها سعی می کنید که Autobotها را نابود کنید و کنترل سیاره را بدست بگیرید. تنوع شخصیت های بازی باعث شده که روند گیم پلی با توجه به قدرت ها و قابلیت هایی که هر کدام از آن ها دارند، تغییر کند.

مراحل کاملاً بر اساس این موضوع طراحی شده اند و همیشه به شکلی هستند که شما چیزهای جالبی را در طول بازی مشاهده کنید. تعداد زیادی سلاح وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید و حتی در قسمت های خاص، آن ها را ارتقاء دهید تا بتوانید از سلاح های قدرتمندتری استفاده کنید. روند بازی خطی دنبال می شود، اما اتفاقاتی که در آن رخ می دهند و قدرت هایی که روبات ها در اختیار دارند، حس خطی بودن بازی را کمرنگ کرده اند. وجود صحنه های سینمایی و قسمت های اکشن نفس گیری که در بازی مشاهده می کنید، باعث می شود که گذر زمان را احساس نکنید. کنترل روبات ها در حالت تغییر شکل به وسایل نقلیه چندان راحت نیست، چرا که نمی توان آن ها را به نرمی کنترل کرد. حرکت سریع آن ها باعث می شود که در بیشتر مواقع به موانع برخورد کنید و یا از مسیر خارج شوید!

نتیجه گیری

Fall of Cybertron را می توانیم یکی از بهترین عنوان هایی نام ببریم که از روی Transformers ساخته شده است. گیم پلی هیجان انگیز، گرافیک دوست داشتنی و داستانی جذاب، این بازی را به یک عنوان جذاب برای تابستان امسال تبدیل کرده و حتی می تواند کسانی که طرفدار این سری از بازی ها نیستند را هم به سمت خودش جلب کند.

منبع:pardisgame.net


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نقدبازي هااخباربازي هاخبرهاي مهم
آخرین مطالب