گرز نفرین شده.نقدبازي گرشاسب راز اژدها
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1391
نویسنده : داني

جنگل اژدها پنهان شده است. مدت زمان بسیار زیادی می گذرد و گرز ثریت به افسانه ای تبدیل می شود که به دنبال آن رفتن، مرگ را به دنبال دارد، اما گرشاسپ قصد دارد تا با وارد شدن به جنگل اژدها، آن را بدست بیاورد. گرشاسپ با برادرش راهی این جنگل می شوند و سعی می کنند ادامه راهی که روزی پدر آن ها سپری کرده را پشت سر بگذارند. پدر آن ها روزی به دنبال ثریت آمده، اما در پیدا کردن آن ناموفق بوده است.

ورود دو برادر به جنگل با حادثه هایی همراه است. آن ها از یکدیگر جدا می شوند تا شانس پیدا کردن گرز را بالاتر ببرند، اما در همین بین دیوی برادر گرشاسپ را تعقیب می کند و قصد کشتن او را دارد. ماجراهایی در این قسمت رخ می دهند و دیو به گرشاسپ می گوید که او و برادرش را از بین خواهد برد. برادر گرشاسب می گوید که این هیولاها و دیوها نیز به دنبال گرز ثریت هستند. داستان بازی با این اتفاقات شروع می شود و شما را وارد ماجرای جالبی می کند و در مقایسه با داستان نسخه قبل بسیار بهتر روایت می شود و بازیکنان نیز با روند بازی ارتباط بهتری برقرار می کنند.

گرافیک

در حالت کلی تفاوت چندانی در گرافیک این بازی با نسخه قبلی مشاهده نمی کنید. البته باید به بهتر شدن کیفیت بافت های بازی نیز اشاره کنیم که توانسته اند کمی گرافیک بازی را بهبود ببخشند. طراحی شخصیت های بازی بد از کار درنیامده، اما برای یک دنباله و یا یک نسخه الحاقی که به شکل مجزا عرضه شده، انتظار این را داشتیم که شاهد پیشرفت های بیشتری در این قسمت باشیم. طراحی هنری بازی در سطح خوبی قرار دارد و همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که طراحی دشمنان و تنوع آن ها نیز در سطح قابل قبولی است. مشکلات گرافیکی همچنان در بازی وجود دارند. برخی از بافت ها با لرزش هایی همراه هستند و در برخی قسمت ها نیز شاهد مشکلاتی در سایه ها هستیم. محیط های دوردست بازی هم از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. Hit Effectها نیز جذاب از کار درنیامده اند و بیشتر آن ها همان چیزهایی هستند که در نسخه قبل مشاهده کرده بودیم. در کل بازی راز اژدها در قسمت گرافیک به جز معدودی تغییرات، نکته چشم گیر و قابل توجهی ندارد.

موسیقی/صداگذاری

بازی در این قسمت با پیشرفت های خوبی همراه بوده و این بخش در مقایسه با چیزی که در نسخه قبلی دیده بودیم، بسیار بهتر از کار درآمده است. اولین موضوعی که به آن پی خواهید برد، این است که شخصیت گرشاسپ در این بازی دارای دیالوگ های متعددی است و از همان ابتدای بازی شاهد صحبت کردن او با برادرش خواهید بود. موضوعی که در نسخه قبلی انتقادهای زیادی به آن شده بود و اکنون شاهد آن هستیم که این مشکل برطرف شده و حتی به زیباتر شدن بازی نیز کمک کرده است. صداگذاری روی شخصیت های بازی در مقایسه با دیگر بازی های ایرانی بسیار معقول به نظر می رسد و دیالوگ ها و شکل بیان آن ها خیلی خوب انجام شده است. موسیقی های نیز نیاز بازی را برطرف کرده اند و حال و هوای خوبی به بازی بخشیده اند، اما به نظر من همچنان مشکل آهنگسازی در بازی های ایرانی وجود دارد و هنوز بازی خاصی راهی بازار نشده که در این قسمت بسیار خوب و بی نقص ظاهر شود.

گیم پلی

راز اژدها در بخش گیم پلی همان روند نسخه قبل را دنبال می کند، اما تفاوت در این است که باگ های کمتری را در بازی مشاهده می کنید و می توانید این عنوان را بهتر و روان تر پیش ببرید. سیستم مبارزات بازی چندان پیچیده از نیست و اگر در قسمت قبلی با مشکل مواجه نشده اید، در این نسخه نیز  توانایی این را خواهید داشت که بازی را پیش ببرید. روند مبارزه ها چندان چالش برانگیز نیست و استانداردهای این سبک، کم و بیش در این بازی رعایت شده تا بتوانید لحظات خوبی را سپری کنید. با کلیک های ماوس می توانید ضربه های سبک و یا سنگین اجرا کنید و با دکمه E نیز می توانید دشمنان را گرفته و ضربه آخر را به آن ها وارد کنید.

ضعف در انیمیشن های بازی باعث شده که مبارزه ها آن طور که باید و شاید نرم روان اجرا نشوند و حتی این موضوع روی قسمت های پلتفرمینگ بازی نیز تأثیرگذار بوده و باعث شده که این قسمت ها نیز خوب به نظر نرسند. افت فریم و برخی مشکلات اجرایی همچنان در بازی دیده می شوند. حتی با وجود اینکه بسیاری از باگ های نسخه قبلی را در این بازی نمی بینیم، باز هم شاهد برخی باگ ها و مشکلات این چنینی هستیم. مبارزه با Bossها نیز خوب از کار درآمده اند و در این قسمت ها با چالش های بیشتری روبرو خواهید شد. تعادل خوبی میان قسمت های پلتفرمینگ و اکشن برقرار شده و به همین دلیل روند بازی می تواند برای شما جالب باشد. اما باز هم در حالت کلی گیم پلی بازی تغییر چندانی با نسخه قبلی نداشته و این دو قسمت را در بخش گیم پلی می توان یک بازی دانست.

نتیجه گیری

گرشاسپ: راز اژدها یک بازی خوب و قابل قبول و دنباله ای با مشکلاتی کمتر نسبت به نسخه قبل است. اما در حالت کلی این بازی تفاوت های چندانی با هم ندارند و تنها از نظر داستانی می توانیم شاهد این باشیم که گرشاسپ چه ماجراهایی را پشت سر می گذارد.

منبع:pardisgame.net


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: خبرهاي مهم
برچسب‌ها: اخبارجديد بازي ها
آخرین مطالب