پشت پرده‌ی بلاک شدن بازی‌های بلیزارد و دیگر بازی‌های آنلاین چیست؟
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1391
نویسنده : داني

دنیای وارکرفت، دیابلو ۳ و استارکرفت ۲ بدون شک هزاران و هزاران طرفدار در ایران دارند. به شخصه که دو بازی دیابلو ۳ و استارکرفت ۲ را همیشه بازی می کردم، افراد سرشناسی را می شناسم که در این بازی ها مخصوصا استارکرفت ۲ به صورت حرفه ای در حال بازی کردن بودند. افرادی همانند شهریار شاکی که عضو یکی از تیم های خارجی هم بود.

حال چه می شود که با وجود این همه طرفدار و گردش مالی عظیمی که این وسط وجود داشت به یک باره چنین اتفاقی می افتد!؟

طی صحبتی که با یکی از کارشناسان مرکز رسانه های دیجیتال داشتیم، فهمیدیم که قضیه یکم بزرگتر از این حرف هاست. همانطور که می دانید ابتدا این بازی ها از سوی ایران بلاک می شود. دلیل این بلاک شدن به این مسئله بر می گردد که ایران خواستار رعایت قوانین داخلی خود در بازی ها می شود.

یعنی ایران از شرکت های تولید کننده این بازی ها هم چون بلیزارد خواسته است که نسخه ای از بازی های خود را متناسب با فرهنگ و قوانین ایران ویرایش کنند در غیر این صورت دسترسی کاربران را به این بازی ها خواهد بست.

پس از این اتفاق، بلیزارد هم که تاکنون تحریم های آمریکا را مستقیما اعمال نکرده بود وارد عمل شد و به طور کلی پشتیبانی از ایران را از برنامه های خود حذف کرد. یعنی ipهای ایران از سوی بلیزارد مسدود شد.

این در حالی است که همان کارشناس مذبور، می گوید که مذاکرات به خوبی پیش رفته و شرکت مربوطه در حال ویرایش بازی های خود برای کاربران ایرانی است.

اطلاعاتی که تا الان خواندید ممکن است صد در صد درست نباشد. این اطلاعاتی است که در حال حاضر می دانیم.

منبع:dbazinews.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخباربازي ها
برچسب‌ها: اخبارجديد بازي ها
آخرین مطالب