ارتقای سطح کیفی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی ضروری است
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1391
نویسنده : داني

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی در حاشیه دومین نمایشگاه استانی بازیهای رایانه ای در استان خراسان رضوی با یادآوری اینکه در کشوهای غربی کاربران ساعت های زیادی را به بازی های رایانه ای اختصاص می دهند، افزود: کاربران آمریکایی  روزانه ۲۱۵ میلیون ساعت را صرف بازی های مختلف رایانه ای می کنند و سه و هشت دهم کنسول برای هر کاربر وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳۶ میلیون نفر از ۸۲ میلیون نفر جمعیت کشور آلمان را کاربران بازی های رایانه ای به خود اختصاص می دهند و ۶۶ درصد این افراد بین گروه سنی ۱۰ تا ۶۵ سال هستند که هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو و ۴۷میلیون ساعت را صرف بازی های رایانه ای می کنند که آمار قابل توجهی است.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین به کاربران بازی های رایانه ای در کشور فرانسه اشاره کرد و توضیح داد: حدود۲۴ میلیون کاربر از جمعیت ۶۶ میلیونی فرانسه کاربران بازی های رایانه ای هستند که ۴۲درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

مینایی با یاد آوری این که در کشور ایران با جمعیت  ۷۵میلیونی ،حدود ۴۶ میلیون نفر، بین ۷ تا ۴۰ درصد با صنعت گیم آشنا و حدود ۵۴ درصد از این جمعیت از کاربران بازی های رایانه ای هستند ، افزود: از  بیش ۲۰ میلیون گیمری که در کشور وجود دارد ۶۰ درصد پسران و ۴۰ درصد دختران یعنی ۱۲میلیون پسر و ۸ میلیون دختر هستند که از این تعداد ۳۶ درصد روزانه ۱۵۵ ساعت صرف بازی رایانه ای می کنند و به طور متوسط حدود ۲ ساعت در روز به بازی رایانه ای اختصاص می یابد.

مینایی به وظیفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در زمینه تقویت و رشد تولیدات ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: نباید دیدگاه های ما در تولید بازی های رایانه ای سطحی باشد بلکه باید به فکر ترویج صنعت گیم در کشور باشیم .

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: این بنیاد تاکنون ۴۵ بازی رایانه ای ایرانی را در زمینه های تاریخی، اساطیری ،فرهنگی ،ارزشی ،آموزشی و مذهبی تولید کرده است.

مینایی به ارایه بازی های رایانه ای در بازارهای خارجی اشاره کرد و گفت: بازی های ایرانی میرمهنا ، گرشاسپ و طلای سیاه توانسته اند ناشر خارجی پیدا کنند.

وی همچنین از فرهنگ سازی نادرست در زمینه بازی های رایانه ای داخلی ابراز تاسف کرد و ادامه داد: نبود قانون کپی رایت و فرهنگ غلط استفاده از بازی های خارجی با ارایه گرافیک بالا در ساخت بازی و با توجه قرار دادن علایق جوانان،  توانسته گروه مخاطبان کودک و نوجوان رابه خود جذب کند.

منبع":dbazinews.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخباربازي ها
برچسب‌ها: اخبارجديد بازي ها
آخرین مطالب