اسپکتور: بازی‌سازان فقط بر خشونت و خون‌ریزی تمرکز نکنند
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : پنج شنبه 26 مرداد 1391
نویسنده : داني

وی ادامه داد:

“آیا می‌توانید تصور کنید که بازی‌ها چطور می‌شدند اگر این دو نفر همان قدر زمانی را که بر روی رندر می‌گذارند بر روی هوش مصنوعی خارج از درگیری می‌گذاشتند؟ می‌توانید تصور کنید که چه بازی‌هایی داشتیم اگر «جان کارمک» تصمیم گرفته بود تا به جای یک اسلحه‌ی قابل باور، یک شخصیت قابل باور خلق کند؟ منظورم این است، خدای من. این افراد باهوش‌تر از من هستند. من نمی‌دانم چطور مسئله را حل کنم، اما آن‌ها می‌توانند. رندر کردن را متوقف کنید! شروع کنید به خلق انسان یا موش. فرقی نمی‌کند کدام.”

مشکلی که اسپکتور از آن صحبت می‌کند، به نظر می‌رسد بد بودن اکثر بازی‌ها در “فعل و انفعالات اصلی انسانی” است. وی گفت که ساختن تجربه‌های خشونت بار آسان است، اما خلق یک گفتگوی درست انسانی بسیار سخت‌تر خواهد بود.

“این که کسی فکر حل کردن این مشکل نیست مرا آزار می‌دهد. ولی می‌فهمم چرا. چون این مسئله خیلی خیلی سخت حل می‌شود. ما مقداری بیش از حد روی خشونت تمرکز می‌کنیم، ولی همه‌ی ما راه و رسم انجامش را بلدیم. ساده است. و خیلی از بازی‌بازها هم آن را دوست دارند. اما این تمام چیزی نیست که ما می‌توانیم انجام دهیم. تمام آن چه که باید انجام دهیم هم نیست.”

بر اساس گفته‌های اسپکتور، بازی بعدی وی یعنی Epic Mickey 2: The Power of Two ایده‌ی این‌که چگونه در یک بازی برادر داشتن معنا پیدا می‌کند، و این‌که یک خانواده چگونه به وجود می‌آید و حتی امکان رستگاری به نمایش در می‌آید. این‌ها چیزهایی هستند که هیچ شرکتی جز دیزنی، در حال حاضر حاضر به انجامشان در یک بازی نیست. این بازی در نوامبر امسال برای Mac, PC, PlayStation 3, Wii و ۳۶۰ منتشر می‌شود.

منبع:dbazinews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






آخرین مطالب