The Witcher 3: یک نقش آفرینی نسل بعدی چیست؟
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : شنبه 30 آذر 1392
نویسنده : داني

TW 3  تنها برای رایانه های شخصی و کنسول های نسل  هشتم عرضه خواهد شد. این بازی (بر خلاف عنواینی مانند Thief)  هیچگاه برای کنسول های نسل هفتم عرضه نخواهد شد. آقای Macin Iwanski  یکی از بنیان گذاران استودیو از لفظ TW 2.5  از نسخه نسل هفتمی این بازی استفاده کردند و در ادامه اگفتند:

” آن یک بازی متفاوت خواهد بود. آن به هیچ وجه این بازی ای که ما در حال ساختش هستیم نخواهد بود.”

اما چه چیزی باعث شده است که TW 3  یک بازی نسل بعدی باشد؟

“ما یک سیستم انمیشن جدید خواهیم داشت. انیمیشن های بهتر و بیشتر، دیالوگ های عمیق تر و ویرایش گر های بیشتر و این باعث می شود ما کیفیت دیداری بهتر و دیالوگ های بهتر و همچنین دوربینی دقیق تر و بهتر می شود. به علاوه، صداکذاری ای که به روایت داستان کمک کند تا اینکه صرفا یک چیز ساده در پس زمینه بازی باشد. این برای ما بسیار عالی است زیرا  گرالت در کتاب ها اصلا یک شخصیت پر حرف نیست. او بیشتر از حالات صورتش (مانند اخ و …) برای ارتباط و رساندن منظورش استفاده می کند. ما این کار به هیچ وجه  نمی توانستیم در Tw 1  انجام دهیم، در TW 2  پیشرفت هایی حاصل شد اما باز هم برخی محدودیت ها دست ما را بسته نگه داشتند اما در TW 3 ما بزاربسیار جدیدی را در اختیار داریم.این باعث می شود ما شاهد قابلیت « استخراج گستره بیشتری از احساسات» از بازی کننده ها نسبت به نسخه قبل باشیم.”

“لحظه های بسیار حساسی در TW3  وجود خواهد داشت و ما زمان زیادی را در اختیار داریم( با توجه به مدت زمان طولانی بازی) تا شما را با افرادی که از ابتدای بازی همراه شما هستند آشنا کنیم . در ضمن در این مدت می توانیم نظاره گر تقویت یات ضعیف رابطه شما با ان ها خواهیم بود و این می تواند یک تجربه جذاب باشد”.

طبیعتا TW 3  نسبت به نسخه قبل از کیفیت دیداری بهتری برخوردار است.

“تغییرات زیادی در تعداد چند ضلعی ها ایجاد نشده است. تعداد چند ضلعی ها 30 درصد نسبت به نسخه قبل افزایش یافته است. البته در TW 2  نیز تعداد چند ضلعی ها بسیار زیاد بود به صورتی که شما هیچ گاه لبه تیزی را نمی دیدید.پس تعداد چند ضلعی ها خیلی مهم نیست.”

“بزرگترین تغییری که در بخش طراحی کاراکتر ها ( که این تغییر بر نحوه ساخت آن ها نیز تاثیر گذاشته است، این است که تعداد بسیار زیادی شی متجرک بر روی لباس شخصیت ها جود دارد. این سیستم لباس در بازی به خوبی پیاده سازی شده است. البته در TW 2  ما بخش کوچکی از این سیستم را نشان دادیم که البته چندان خوب و موفقیت آمیز پیاده سازی نشده بود اما در TW 3  سعی کرده ایم تا تعداد بسیار زیای شی را در لباس شخصیت ها به حرکت در بیاوریم.”

” ما اشیا فیزیکی زیادی بسیاری بیشتری مانند تکه های پارچه و زنجیر و … را بر روی لباش شخصیت ها داریم که در اثر وزش باد یا حرکت به صورت طبیعی تکان می خورند. ما می خواهیم  آن تا جایی که ممکن است زنده نشان دهیم.وقتی که باد می وزد شما تکان خوردن چمن ها در راستای باد  را می بنید و احساس خواهید کرد. این خیلی نسبت به قبل زنده تر است. سابقا تنها یک انیمشن ساده بود.” آقای Jonas Mattson  گفتند.

این (ویژگی ها) در اثر یک قابلیت نسل بعدی است: “رندرینگ مبتنی بر فیزیک(Physic Based Rendering)”

“این بدان معنا نیست که از لحاظ فیزیکی درست باشد( و شبیه سازی شده باشد). این عقیده نادرست است. مردم این طور فکر می کنند که «خیلی خب، این همان طوری است که باید از نظر فیزیکی باشد» اما خیر ، ما در تلاش هستیم که تنها شبیه به آن عمل کنیم.” آقای Balázs Török برنامه نویس ارشد موتور بازی توضیح دادند.

” ما چرخه کامل روز و شب را در بازی داریم همان طور که در دو نسخه قبل داشته ایم. اما این بار، با وجود این( رندرینگ مبتنی بر فیزیک) طراحان مجبور نیستند که ویژگی ها و موارد لازم دیگری را برای موقعیت ها مختلف در زمان شب طراحی کنند. آن ها یک شی را طراحی می کنند و آن شی در زمان های مختلف و شرایط آب و هوایی گوناگون به طور مناسب رفتار خواهد کرد. چرا که ما یک سیستم جدید شبیه سازی آب و هوا داریم.” ایشان در ادامه افزودند.

اهمیت ابزارهایی که از اتلاف وفت در ساخت بازی های بسیار بزرگ مانند TW3  جلوگیری می کنند را نمی توان انکار کرد. Jonas Mattson  با من در رابطه با ابزاری برای طراحی جنگل ها صحبت کرد. این ابزار عومالی مانند عوارض زمین و محل بارش باران را در نظر گرفته و با توجه به آن ها جنگل را می سازد.

“شما در عرض چند ثانیه شاهد یک جنگل طبیعی خواهید بود. جنگلی که براساس میزان بارش باران ایجاد می شود”

نورپردازی نیز براساس ویژگی های اجسام رفتار خواهد کرد و بازتاب ها بسیار واقع گرایانه تر خواهند بود.تنها کاری که طراح لازم است انجام دهد این است که یک شی را بسازد. موتور بازی سایر کارها را انجام می دهد.” این یک مرحله دیگر از واقع گرایی است”.Pawel Mielniczuk متذکر شد. همچنین در بازی ما شبیه ساز رفتار خز، پشم و مو خواهیم داشت.

“رندرینگ مبتنی بر فیزیک چیزی است که مطمئنا باعث می شود کیفیت دیداری بازی بسیار بهتر شود. ما می خواهیم کیفیت دیداری بهتری نسبت به قسمت دوم را در یک بازی دنیا باز داشته باشیم و این بسیار چالش برانگیز است.” Jonas Mattsson  اضافه کرد.

همچنین شخصیت های بیشتری در یک صحنه به نمایش در خواهد آمند و آن ها به صورت باورپذیرانه ای رفتار خواهند کرد.Balázs Török از نمایش تعداد بسیار زیاد NPC  ها و رفتار واقعی آن ها در بازی Hitman:Absolution  هیجان زده شده است.

” آن ها تکه گوشت هایی نیستند که در یک جا ایستاده اند”. ایشان در مورد NPC  ها در هیتمن: آمرزش این طور گفتند.”در آینده بازی های بیشتری این کار را انجام خواهند داد.” ایشان افزودند.

این باعث می شود مخاطب با دنیایی که شما معمارش بوده اید بیشتر درگیر شود.

” بازی های نقش آفرینی بسیار شبیه به فیلم های عالی با داستان های عالی هستند که شما بعد از تماشای آن ها ، آن ها را به خاطر خواهید سپرد. اما با این تفاوت که: شما تصمیم می گیرد که چه چیزی اتفاق بیافتد و شما ضخصیت اصلی هستید و شما همان احساسی را دارید که شخصیت اصلی داستان دارد. امیداوارم سایر بازی های نقش آفرینی نسل بعدی این راه را بروند و به مخاطب این احساسیگانه را ارائه دهند که تنها در بازی کردن عناوین نقش آفرینی می توان حس کرد.”آقای Balázs Török این طور نتیجه گیری کردند.

کنسول های جدید(The New Consoles)

” در PS4 ، این بسیار خوب است که ما یک حافظه پر سرعت را در اختیار داریم. همه از بابت آن بسیار خوش حالند.اما مشکل این است که بازی باید در همه جا خوب اجرا شود( نه فقط PS4).”

” اما الان وقت مناسبی برای صحبت کردن در مورد این نیست. ما در حال حاضر در مرحله بهینه کردن بازی برای هر پلتفرم نیستم. ما در حال ساخت بازی هستیم و می خواهیم موتور بازی همه چیز را به خوبی پردازش کند، همه ی اجزای بازی را. و بعد از این مرحله، ما بهنیه می کنیم، بهینه می کنیم و بهینه می کنیم.”

” من تفاوت زیادی میان قدرت دو کنسول نمی بینم. حافظه های( دو کنسول ) بسیار متفاوت هستند و البته من نظرم را راجع به آن ها قبلا گفته ام. قدرت پردازشی خالص را اگر در نظر بگیرید، تفاوت زیادی (میان دو کنسول) وجود ندارد.”

هر دو کنسول شبیه به PC  ها هستند، Balázs Török در ادامه اضافه کردند. البته تفاوت هیا پلتفرم ها تا زمانی که تیم سازنده وارد مرحله بهینه سازی بازی برای هر کدام شوند مشخص نخواهد شد.

” درک (معماری) Xbox One  بسیار ساده است زیرا به حز سخت افزار که بسیار شبیه به PC  است چیز های دیگری مثل API  و SDK نیز بسیار شبیه به چیزی هستند که شما در PC  ها می بینید. در PS4  اوضاع کمی پیچیده تر است اما من سابقا با PS3  کار کرده ام.”

” در PS3  این بسیار مهم است که شما یک گروه داشته باشید، برای اینکه اطلاعات را میان اعضا تقسیم کنید. اما حال (با وجود PS4) کار بسیار ساده تر است و هر کس می تواند با اطلاعاتی که از کار با PC  ها و منسول های قبل دارد محدودیت ها را کنار بزند.”

Balázs Török همچنین به موضوع عجیبی در مورد Xbox 360  در خلال سال های 2007/2008  اشاره کرد:

“من دیدم چطور مایکروسافت چیزهایی را که سابقا از توسعه دهندگان مخفی می کرد را فاش کرد. برای مثال مایکروسافت پیشنهاداتی به سازندگان به این صورت می داد” برای مثال شما می توانید از آن درب پشتی استفاده کنید و البته کمی این کار خطرناک است  و … همچنین شما می توانید …”. از این طریق توسعه دندگان چیز های بیشتری یاد گرفتند. این حرکت از سوی مایکروسافت که به سازندگان اجازه دهد کارهای بیشتری با کنسول انجام دهند بسیار عالی بود.

آیا تو فکر می کنی مایکروسافت همین کار را با Xbox One  نیز انجام دهد؟

“من در مقامی نیستم که بگویم آن ها این کار را انجام خواهند داد یا خیر.ما در حال حاضر چیز هایی را داریم که به آن ها دسترسی داریم، شاید در آینده به چیز های بیشتری نیز دسترسی داشته باشیم.”

” این بدان معنا نیست که آن ها سخت افزار جدیدی را محیا می کنند یا چیز های دیگری. منظورم من روش های جدید برای انجام دادن کار ها است. هر دو شرکت در حال استفاده از تمام اطلاعاتی هستند که از کار با کنسول های قبلی بدست آورده اند تا API  ها را برای بازی ها بهینه کنند. پس من پیش بینی می کنم آن ها چنین کاری را انجام دهند:” خیلی خب، شما می توانید این کار را انجام دهید. این خیلی خطرناک است.این کار زمانی انجام دهید که دقیقا می دانید چه کاری دارید انجام می دهید. البته شما می توانید از این روش نیز استفاده کنید.”

” این امر در نهایت اتفاق خواهد افتاد و ما در حال آماده شدن برای ان هستیم.”

Kinect and Move

” بازی ما از کینکت پشتیبانی می کند اما خیلی زود از که در رابطه با آن صحبت کنیم. صد البته ما قابلیت های اختصاصی برای PS4  و Xbox One  داریم اما در حال حاضر من نمی توانم چیز های بیشتری از آن چه در ذهن داریم را فاش کنم.”کارگردان بازی آقای Konrad Tomaszkiewicz گفتند.

“ما صحبت های زیادی با صاحبان کنسول ها در رابطه با این موضوع داشته ایم. این موضوع ساده است: بازی های مخصوصی برای Kinect  و Move  وجود دارد و بازی های زیادی برای دسته های معمولی هستند و TW3 قطعا جزو دسته دوم است.ما نقشه هایی برای استفاده از کینکت داریم اما صحبت در رابطه با آن بسیار زود است.” رئیس استودیو آقای Adam Badowski گفتند.

اما نظر شما راجب به دسته PS4   چیست؟

” آن جالب است.آن به ما کمک می کند مخصوصا در رابطه با رابط کاربری(UI)” آقای بادوفسکی پاسخ دادند.

آقای Tomaszkiewicz همچنان تایید کردند که نسخه Xbox One   بازی از فناوری Smart Glass  پشتیبانی خواهد کرد.

” بله. ما در حال برنامه ریزی برای استفاده از آن هستیم اما باز هم بسیار زود است که در رابطه با آن صحبت کنیم.”

استفاده از رزولوشن 4K  چیزی است که تنها در PC  میسر است اما مشکلاتی در رابط کاربری در این رزولوشن وجود دارد.

” ما در حال تلاش برای درست کردن آن ها هستیم.” اقای بادوسکی گفتند.

محتوای بزرگسالانه( Adult Content)

از ترجمه این بخش از مقاله خود داری می کنیم به دلیل استفاده از برخی کلمات که ممکن است سایت را با خطر فیلترینگ مواجه کند. صحبت های سازندگان بازی در مورد این بخش را به طور خلاصه به حضورتان می رسانم.

در ویچر 3 همانند قسمت قبل ما شاهد محتوای برزگ سالانه هستیم زیرا کسانی که بازی ما تجربه می کنند بزرگسال هستند. ما به دنبال واقع گرایی هستیم و مخاطبین بزرگ سال ما نیز چنین چیزی را می خواهند. البته ما از این محتوا به عنوان ابزاری برای روایت بهتر داستان استفاده خواهیم کرد.

یک بازی تاج و تخت ها( A Game of Thrones)

کتاب های ویچر ( به نوشته Andrzej Sapkowski) درون مایه ای بسیار تاریک و خشن دارند و تا حدودی به کتاب های ترانه ای از آتش و یخ (جورج.آر.آر.مارتین) که بیشتر با سریال معروف شبکه HBO  با نام A Game of Thrones شناخته می شود،شباهت دارند.این انطباق بسیار خوب است. داستان TW2  در دنیایی سپری می شد که در آن یک بازی تاج و تخت جریان داشت. TW3  در دنیایی سپری می شود که مبهوت آن بازی شده است.

“این ما را تشویق می کند که مبتنی بر کارهایی که تا به حال انجام داده ایم جلوتر برویم”. آقای Jakub Szamalek نویسنده بازی گفتند.

” آن ها هر دو دنیا های فانتزی ای هستند اما آن ها از فانتزی به عنوان بهانه ای برای استفاده از کلیشه ها و یا بازی کردن با فلسفه شخصیت ها و تمرکز بر روی اژدهایان و جادو و … استفاده نمی کنند. این ها دنیاهایی هستند که در آن انسان ها بسیار باورپذیر و واقع گرا می باشند و در آن ها اهداف خود را دارند.آن ها( دنیا ها) می توانند بسیار ظالم باشند.” ایشان توضیح دادند.

داستان TW2  بیشتر یک داستان سیاسی بود اما TW3  بیشتر یک داستان شخصی است.

” در TW3  چیز های بیشتری در رابطه با گرالت و افراد نزدیک به او وجود دارد هم دوستان وی و هم دشمنانش. ما به عنوان نویسندگان بازی ، در مورد آن بسیار هیجان زده می باشیم چرا که مشکلاتی در اصل وجود خواهد داشت که ما می خواهیم ان ها را پوشش دهیم.”آقای Szamalek توضیح دادند.

آقای Konrad Tomaszkiewicz آن را به عنوان بهترین خط داستانی ای که تا به حال دیده اند توصیف کردند.

“من بسیار نسبت به آن احساس غرور می کنم زیرا آن(خط داستانی) داستان قسمت های گذشته را  و همچنین داستان کتاب ها را به پایان خواهد رساند. همچنین شما می توانید بدون داشتن هرگونه اطلاعاتی از کتاب یا بازی های قبل ، بازی را به اتمام برسانید.  آن برای شما جالب خواهد بود و شما از همه چیز با خبر خواهید شد.این یک دستاورد بزرگ است ، من خیلی از آن می ترسیدم زیرا ساخت چنین بازی ای بسیار دشوار است.”

ماموریت ها و نتایج مخفی( Quests and hidden consequences)

” نتایج( تصمیم گیری ها) در بازی های ما فوری نیستند.پس وقتی شما کاری را انجام می دهید شما یاد می گیرد که چه چیزی اتفاق افتاد و بعدا شما نمی توانید یک انتخاب و کار دیگر را انجام دهید. ما قطعا می خواهیم بازکنندگان مسوولیت پذیر باشند و این مسوولیت را برعهده بگیرند که چه کار ها و تصمیماتی در بازی می گیرند.”آقای Szamalek توضیح دادند.

من این را در یک دمو دیدم،وقتی که گرالت همراه یک گروه شد تا شاهد یک درگیری پیش بینی شود. من یک راه متفاوت را انتخاب کردم که می دانستم. اما آیا مردم می خواهند که یک خط داستانی را ادامه دهند که با روحیات گرگ سپید موافق نباشد؟

“شما درست می گویید که بعضی بازی کنندگان می خواهند همه چیز را کنترل کنند. اما به این دلیل که برخی چیزها غیر قابل پیش بینی هستند شما حس می کنید که دنیای بازی از پیش برنامه ریزی نشده است.این دنیایی مکانیکی نیست که شما چیز های آشکار را بر می گزیند و شما همیشه در کنترل هستید.مردمی که در آن زندگی می کنند ، تمایلات خود را دارند.گروه ها راه خود را می روند و چیز های مختلفی تغییر می کند. این بسیار واقعی است. این روشی است که ما در بازی انتخاب کرده ایم.”

به سختی Dark Souls؟(As difficult as Dark Souls?)

کارگردان بازی آقای  Konrad Tomaszkiewicz دو عنوان Dark Souls  و Demon Souls  را دوست دارد و هر دو را چندین بار به اتمام رسانده است. او این را دوست دارد که ” چطور شما قوی تر می شود چون به عنوان بازی کننده یاد می گیرد چطور شخصیت تان را کنترل کنید و دشمنان را بکشید”. شما این که فکر کنید چه کار انجام دهید را متوقف خواهید کرد و به جای آن به مبارزه خواهید پرداخت.” این یک چیز بسیار عالی است”. او این عقیده را دارد.

“lما در TW2  سعی کردیم که چنین سطح از سختی را در بازی پیاده سازی کنیم اما آن یک اشتباه بود.چرا که ما سعی داشتیم دو بازی مختلف را با هم مخلوط کنیم”. طرفدارن ویچر یک RPG  با داستانی خوب را می خواستند نه یک بازی براساس چابکی آن ها.

“دارک سولز بر روی من بسیار تاثیر گذاشت چرا که من بسیار آن را دوست داشتم. اما بعد از TW2  من فهمیدم که ما باید بر روی چیزی مثل ان کمتر وقت بگذاریم و بیشتر بر روی چیز هایی که مردم در بازی های ما دوست داشتند تمرکز کنیم”.

مرحله یادگیری TW3  مناسب خواهد بود نه چیزی شبیه به  یادگیری TW2 که عذاب آور بود.در بازی درجه سختی های متفاوت خواهد بود  اما برخلاف TW2  ، درجه سختی معمولی مانند درجه سختی “سخت” نخواهد بود.

” آن یک تصمیم غلط بود. در حال حاضر ما آن را تغییر داده ایم و من معتقدم همه به راحتی وارد دنیای ویچر خواهند شد و ما شاهد مشکلاتی که در TW2  بود نخواهیم بود”. ایشان افزودند.

بدون هیچ DLC  پولی ای ، بدون هیچ گونه بخش چند نفره ای ،شاید یک مودArena

” نه، نه ، نه”. این پاسخ آقای بادوسکی به این سوال که آیا TW3  بسته های الحاقی پولی خواهد داشت.” نه برای بسته های الحاقی کوچک و یا چیز هایی مانند آن”.

“شاید گزینه ای مانند یک بسته گسترش دهنده بزرگ( Expansion Pack) یا چیزی شبیه به آن باشد با توجه به مقایس بازی. این تنها گزینه ای است که پولی خواهد بود. اما بسته های الحاقی کوچک چیزی نیستند که از شما به خاطر آن ها پول دریافت کنیم”.

قابلی های آنلاین در بازی وجود خواهد داشت با توجه به طبیعت آنلاین بودن کنسول های نسل بعد اما هیچ بخش چند نفره ای در کار نیست.

” خیر ، هرگز. یک سری شایعات در رابطه با آن وجود داشت اما آن ها سو برداشت بودند.”

نظر شما در رابطه با یک مود Arena  مشابه آن چه در TW2  دیدیم چیست؟

“َمود Arena  یک آزمایش بود. خیلی جالب بود. اما در مورد بودن آن در TW3  باید بگویم ما چیزی هنوز نمی دانیم. ما نقشه های دیگری در ذهن داریم”.

“وقتی ما از عبارت ” ما نمی دانیم” استفاده می کنیم اشتباه برداشت نکنید:می دانید منظورم تصمیمی است که هنوز گرفته نشده است چرا که بازار درحال تغییر است، شرایط در حال تغییر است. بازی روی یک سنگ ایستاده است اما محیط اطراف آن در حال تغییر است”.

مقایسه با اسکایریم( Skyrim Comparison)

تمام چیز هایی که آقای Konrad Tomaszkiewicz در مورد اسکایریم سابقا گفتند، درباره ای که چطور داستان و ماموریت ها ” عام و معمولی” بودند یک سو برداشت بوده است.

او می خواست بگوید که اسکایریم را دوست داشته است اما آن بازی از لحاظ داستانی خوب نبوده است.

“آن یک بازی در مورد جستوجوی جهان، پیدا کردن چیز های مختلف و ارتقا دادن شخصیت اصلی بود. در بازی داستانی سرگرم کننده اما بسیار کوتاه بود. آن ها حتی تلاش نکرده بودند شخصیت ها را طوری طراحی کنند که در ذهن باقی مانند. آن بازی داستانی ساده داشت”.

او به این اشاره کرد که چطور CD Projekt RED  در حال  انجام دادن کاری متفاوت هستند.

GTA V  را در نظر بگیرید. او گفت.” این بسیار خوب است که آن دو بازی را با هم مقایسه کنیم.GTA  یک عنوان نقش آفرینی نیست،اما اگر به داستان بازی نگاهی بیاندازید،که شبیه به یک فیلم است ، آن را با دنیای اسکایریم مقایسه کنید جایی که در آن می توانید کارهای زیادی انجام دهید،شما پیشرفت شخصیت را دارید، شما می توانید هیولاها را بکشید و غیره. به این ها انتخاب ها و نتایج انتخاب ها را اضافه کنید: این چیزی است که می خواهم در TW3  ببینم. این هدف من است”.

“این هدف من نبود که بگویم اسکایریم بازی ضعیفی است. چرا که آن( اسکایریم) این طور نیست. ان یک بازی عالی است. اما با ویچر متفاوت است. همین”.

نویسنده:Robert Purchese

مترجم: مجتبی کریمی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخباربازي هاخبرهاي مهم
برچسب‌ها: اخبارجدیدبازیها
آخرین مطالب