تفاوت زیاد نتایج سرعت اجرای بازی ها بین Xbox One و PS4
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : دو شنبه 11 آذر 1392
نویسنده : داني

حتما همه ی شما تجربه ی حس اشتیاق سرشاری که بعد از خرید یا دریافت یک بازی تا نصب و اجرای آن بازی دست می دهد را تجربه کرده اید.این حس در عین حال که بسیار لذت بخش است در مواردی که به خاطر برخی مشکلات طولانی تر شود باعث عذاب خواهد شد. این مساله برای کنسول های نسل جدید از همیشه پر رنگتر خواهد بود چرا که همه ی شما منتظر یک تجربه ی جدید از دو کنسول کاملا جدید خواهید بود.

با اینکه همه ی ما عادت داریم زمان نصب را تنها برای گیمرهای pc بدانیم اما باید بدانید که کنسول های نسل جدید برای تمام بازی ها احتیاج به نصب دارند.سایت kotaku با انجام یک مقایسه ی جالب زمان لازم برای شروع بازی از لحظه ی قرار دادن هر دیسک در دستگاه و اماده به کار شدن این دو کنسول را نشان می دهد.

مقایسه ی صورت گرفته بین شش بازی بین پلت فرمی می باشد.نتایج به دست آمده برای این دو کنسول تفاوت زیادی با هم دیگر دارد. در حالی که کنسول ps4 به سرعت و در کمتر از یک دقیقه بازی را آماده می کند کنسول ایکس باکس شما را به مدت هامنتظر نگه می دارد.در حالی که کنسول ایکس باکس شما را مدت زیادی منتظر نگه می دارد تا نرم افزار خود را به روز کند و شما چاره ای جز صبر کردن تا انتهای آن را ندارید PS4 در پشت زمینه مشغول آپدیتهای خود می شود و به شما اجازه می دهد در طول نصب بازی به انجام آن بپردازید.

تفاوت بزرگ دیگری نیز که بین این دو کنسول وجود دارد مربوط به در دسترس بودن قسمت های مختلف بازی پیش از نصب کامل آن می باشد. Xone امکان انجام بازی را حتی پیش از آن که نصب قسمت های تک نفره ی آن نیز به طور کامل تمام شود را به شما می دهد اما در این صورت قسمت هایی از بازی غیر قابل دسترس خواهند بود تا مراحل نصب به پایان برسد.برای مثال در آزمایشی که برای بازی madden انجام پذیرفت قبل از اینکه نصب بازی تمام شود در ایکس باکس اجرا شد اما قسمتهای مختلف مثل قسمت تمرینات بسته بود این در حالی بود که در PS4 بعد از نصب قسمتهای ابتدایی که 36 ثانیه طول کشید تمام این قسمتها در دسترس بود.

تست هایی که انجام پذیرفت در تمام بازی ها نیازمند آپدیت بود که ایکس باکس وان امکان نصب بازی از روی دیسک پیش از به اتمام رسیدن آپدیت دستگاه را نمی داد در حالی که در PS4 آپدیت در زمینه انجام می گرفت و شما قادر به نصب خود بازی بودید.

توجه داشته باشید اپدیت هایی که برای کنسول ایکس باکس انجام شده با سرعت های بسیار زیاد و با اینترنت ۱۰ تا ۱۱ مگا بیتی صورت گرفته که این زمان ها در کشور ما که سرعت اینترنت کمتر از این مقادیر و دارای محدودیت های حجمی نیز می باشد مشکلات متعددی ایجاد خواهد کرد و شاید شما را مجبور کند در زمان هایی که شبانه و رایگان می باشد اقدام به آپدیت و نصب بازی کنید که آن هم با سرعت کم و حجم زیاد آپدیت ها (برای AS IV تقریبا 500 مگابایت) دردسر ساز خواهد بود.
Assassin’s Creed IV
ایکس باکس وان (آفلاین، بدون آپدیت): 5 دقیقه و 50 ثانیه
ایکس باکس وان (با آپدیت، حداکثر سرعت): 7 دقیقه و 2 ثانیه

ایکس بکس وان (با آپدیت، سرعت 10 مگابیت): 10 و 32 ثانیه
پلی استیشن 4: 42 ثانیه
Need for Speed Rivals
ایکس باکس وان (با آپدیت): 9 دقیقه و 25 ثانیه
پلی استیشن 4: 32 ثانیه
NBA Live 14
ایکس باکس وان (با آپدیت): 16 دقیقه و 26 ثانیه
پلی استیشن 4: 35 ثانیه
فیفا 14
ایکس باکس وان (با آپدیت): 16 دقیقه و 6 ثانیه
پلی استیشن 4: 34 ثانیه

Just Dance 2014:

ایکس باکس وان (با آپدیت):8 دقیقه و  ۴۸ ثانیه

پلی استیشن 4: 45 ثانیه

Madden 25:

ایکس باکس وان (با آپدیت):9 دقیقه و  3۸ ثانیه

پلی استیشن 4: 38 ثانیه

نکته ی مهمی که باید در نظر بگیرید این تست ها برای نصب اولیه ی بازی می باشد و بعد از آن مدت زمان که برای اجرای بازی نیاز خواهد بود فقط مدت زمان بوت کنسول ها خواهد بود و این برای هر دو کنسول تقریبا یکسان است.

با اینکه مایکروسافت کنسول خود را دیرتر از سونی عرضه کرده اما مشکلات نرم افزاری اینچنینی از طرف شرکتی که نام بزرگترین کمپانی تولید نرافزار را با خود یدک می کشد اندکی عجیب و غیر قابل چشم پوشی است.

امیدواریم مایکروسافت هرچه سریع تر با رفع این مشکلات تجربه ی بهتری را برای طرفداران خود به ارمغان بیاورد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخباربازي هاخبرهاي مهم
برچسب‌ها: اخبارجدیدبازیها
آخرین مطالب